۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تحلیل بنیادی "سآبیک"

سیمان آبیک در سال ۱۳۴۸ تأسیس , واحد اول آن در سال ۱۳۵۲ با ظرفیت اسمی ۳۵۰۰ تن کلینکر در روز و واحد دوم با ظرفیت اسمی ۴۰۰۰ تن کلینکر در روز در سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید. در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ واحد اول با ظرفیت اسمی روزانه ۸۵۰۰ تن در روز بهینه سازی شد و درحال حاضر باتوان تحویل روزانه بیش از ۱۳۰۰۰ تن سیمان، در زمره بزرگترین کارخانجات سیمان کشور بشمار می‌آید.

*تولید

به گزارش بیداربورس شرکت سیمان آبیک به منظور برآورده کردن نیاز بازار و نیز افزایش توان تولید سیمان در منطقه و کشور و صادرات به کشورهای مختلف اقدام به بهینه‌سازی و ارتقاء تکنولوژی خط ۱ و ۲ کرده است. طرح افزایش ظرفیت خط ۱ به عنوان بزرگترین طرح افزایش ظرفیت سیمان در ایران و جهان از ظرفیت ۳۵۰۰ تن در روز به ظرفیت نهایی ۸۵۰۰ تن در روز در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید. همچنین با اجرای فاز دوم بهینه‌سازی، این شرکت در آینده نزدیک با توان تولید ۱۶۵۰۰ تن در روز کلینکر و بیش از ۱۷۵۰۰ تن سیمان در روز، بزرگترین شرکت تولید سیمان در ایران و خاورمیانه خواهد بود

*سهامداران

سیمان فارس و خوزستان (سفارس)  (۷۳%)

صندوق بازارگردانی (۹%)

*فروش

شرکت در سال ۱۴۰۰، حدود ۶/۲ میلیون تن سیمان فله و پاکتی تولید و فروش داشته که عمده فروش  شرکت داخلی و بخش کوچکی نیز مربوط به صادرات سیمان فله و کلینکر بوده است. درآمد حاصل از فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی داشته که ناشی افزایش نرخ های فروش بوده است.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20077

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =