انتقاد از عملکرد مبهم صندوق تثبیت بازارسرمایه

کارشناس بازار سرمایه از عملکرد مبهم صندوق تثبیت بازار سرمایه انتقاد خواهد کرد و خواهان شفافیت از سوی سازمان بورس شد.

به گزارش بیداربورس، وحید کشمیری پور با انتقاد از صندوق تثبیت بازارسرمایه که تاکنون گزارش شفافی از عملکرد ارائه نداده گفت: متأسفانه این صندوق که باید در بزنگاه‌ها از بورس و سهامداران دفاع کند هیچگاه گزارشی شفاف از عملکرد و اثرگذاری ارائه نداده است.

وی ادامه داد:ماهانه مبالغ هنگفتی از سوی کارگزاری‌ها به حساب صندوق واریز می‌شود تا در مواقع ضروری برای ثبات بازار مورد استفاده قرار گیرد اما اعلام نشده این منابع کجا هزینه شده است. بنابراین از سازمان بورس انتظار می رود در این مورد شفاف سازی کند .

این کارشناس افزود: شفافیت باید جزء لاینفک از عملکرد بازارسرمایه باشد اما فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه از شفافیت برخوردار نیست.البته به طور قطع حمایت‌هایی کرده اما به دلیل عدم انتظار گزارش عملکرد ، سهامداران و فعالان بازار از عملکرد آن مطلع نیستند. در حالی که باید مشخص شود با چه میزان نقدینگی و در چه برهه‌های زمانی از بازار حمایت کرده است؟

کشمیری پور تاکید کرد: علاوه براین رقم واریزی از منابع صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار هم مشخص نیست و باید مسئولان سازمان بورس در این زمینه هم شفاف سازی کنند .

کد خبر 2041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =