۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
قراردادهای سرخابی‌ها منتشر شد

برای اولین بار مجموع ارقام قراردادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد.

به گزارش بیداربورس برای اولین بار مجموع ارقام قراردادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد و بر همین اساس این دو تیم با هزینه ۶۰۰ میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت. البته این ارقام خالص است و آپشن و دستمزد ویژه روی آن اعلام نشده است

*باشگاه استقلال

مجموع قرارداد تیم‌های پایه و بزرگسالان: ۳۰۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان

مجموع قرارداد کادرفنی: ۳۶ میلیارد تومان

جمع کل: ۳۴۳ میلیارد تومان

قرارداد بازیکنانی نظیر محبی، مهدی قائدی و یزدانی در این گزارش اعلام نشده است.

بررسی ارقام موجود در کدال و نامه، خبر از افزایش دو برابری ارقام می‌دهد. مجموع هزینه ۳۴۳ میلیارد تومان است؛ در حالی که فصل قبل در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بود. البته اعداد تقریبی بوده و امکان کاهش و افزایش احتمالی آن وجود دارد.

همچنین رقم قرارداد مربیان استقلال نشان می‌دهد که با معادل یورویی، ساپینتو و دستیارانش حدود یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

*باشگاه پرسپولیس

مجموع قرارداد کادرفنی ایرانی (۱۴ نفر) : ۳۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان (افزایش چهار میلیاردی نسبت به فصل گذشته)

مجموع قرارداد کادرفنی خارجی (۳ نفر) : ۴۱۰ هزار دلار

مجموع قرارداد بازیکنان ایرانی(۲۲ نفر) : ۱۵۳ میلیارد

مجموع قرارداد بازیکنان خارجی (۳ نفر) : ۶۸۵ هزار دلار غیر از لوکادیا

نکته: البته در این نامه قرارداد «یورگن لوکادیا» مهاجم هلندی در آن گنجانده نشده است. قراردادی که پیشبینی می‌شود حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلار برای پرسپولیس آب خورده است.

پرسپولیس که فصل گذشته بودجه ۱۴۰ میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد خود را به ۲۲۰ میلیارد تومان رسانده که افزایش ۸۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که این عدد نیز رشد قابل توجهی است.

پرسپولیس این فصل ۹ بازیکن جدید به خدمت گرفته و با ۱۳ بازیکن دیگر هم وداع کرده، اما باوجود کاهش تعداد بازیکنان، رقم قرارداد آن‌ها رشد چشمگیری داشته است.

در بخش بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس ۲۲ نفر را در این لیست قرار داده تا مشخص شود دستمزد بازیکنان جوان نظیر محمد عمری، ابوالفضل سلیمانی و... نیز محاسبه شده است.

نکته : این عدد فصل گذشته در پرسپولیس روی ۹۵ میلیارد تومان بسته شد و حالا افزایش حدود شصت میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

در بخش بازیکن خارجی باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که این متعلق به سه بازیکن پرسپولیس است که ۶۸۵ هزار دلار دریافتی از این باشگاه دارند تا مشخص شود حقوق وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و شرزود تمیروف روی هم حدود ۲۱ میلیارد تومان خواهد بود.

باتوجه به اینکه قرارداد وحدت حنانوف چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار است و بر اساس آمار فصل گذشته کدال، تمیروف نیز ۲۵۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرد، به این ترتیب مشخص می‌شود که مدافع گرجستانی با چیزی در حدود ۳۴۰ هزار دلار پرسپولیسی شده است.

*شرط باز شدن نماد استقلال و پرسپولیس در بورس مشخص شد

از طرف دیگر میثم فدایی مدیر عامل شرکت فرابورس به طور صریح اعلام کرد که نماد استقلال و پرسپولیس زمانی در فرابورس بازگشایی میشود که مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌های سرخابی‌ها  به صورت شفاف و با جزییات منتشر شود.

خبرنگار: گلاره کحالی 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =