۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تحلیل بنیادی کاوه

صنعت فولاد پس از نفت و گاز به عنوان دومین صنعت بزرگ جهان شناخته می‌شود که گردش مالی آن حدود ۹۰۰ میلیارد دلار در سال است و در تمامی صنایع کاربرد دارد. صنعت ساختمان و صنعت خودروسازی دو صنعتی هستند که بیشترین مصرف را از بخش فولاد داشته و حیات صنعت فولاد را تضمین می نماید. پیش بینی ها در سطح بین المللی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰، مصرف فولاد در دنیا ۵/۱ برابر نسبت به حال حاضر افزایش خواهد یافت. صنعت فولاد به عنوان یکی از پایه های مهم اقتصادی هرکشور تلقی شده و در برخی مطالعات مصرف سرانه فولاد را به عنوان شاخصی برای ارزیابی صنعتی بودن یک کشور برشمرده اند.

*بررسی بازار جهانی فولاد، جایگاه ایران و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

به گزارش بیداربورس بر اساس اطلاعات سال ۲۰۲۱ میزان تولید فولاد در جهان بیش از ۱۹۰۰ میلیون تن بوده است.

تحلیل بنیادی کاوه

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در سال، ۲۰۲۱ کشورهای چین، هند و ژاپن بوده اند. این کشورها در حدود ۶۴ درصد فولاد دنیا را تولید می کنند.

تولید چین در سال۲۰۲۱ برابر با ۱۰۳۳ میلیون تن بوده است که این میزان تولید بیش از۱۰ برابر تولید فولاد هند و ژاپن به عنوان دومین و سومین تولیدکنندگان فولاد در دنیاست.

با توجه به قرار گرفتن این سه کشور در منطقه آسیا، طبیعی است که این منطقه با تولید بیش از ۶۴ درصد از فولاد جهان، بزرگترین منطقه تولیدکننده فولاد در بین تمامی مناطق موجود باشد.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

تحلیلگر: مریم معمارزاده، تحلیلگر شرکت سبدگردان آمیتیس

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =