۲۰۲۳؛ آغازی دوباره برای بیت‌کوین

به گفته مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های حوزه فناوری، روند صعودی بعدی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از کریپتو، هانتر هورسلی به فهرست افرادی پیوست که فکر می‌کنند بهترین زمان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، زمستان جاری ارزهای دیجیتال است.

هانتر هورسلی، مدیرعامل ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری بیت‌وایز (Bitwise) معتقد است که بازارهای نزولی دوره خوبی هستند و سرمایه‌گذاران می‌توانند بیشتر به سمت بیت‌کوین گرایش یابند.

وی تخمین زد که روند صعودی بعدی، سال آینده آغاز خواهد شد و اشاره کرد که مشتریان شرکت وی قبلاً علاقه خود را به این دارایی افزایش داده‌اند.

هورسلی الگوی تاریخی حرکت قیمت بیت‌کوین را چنین تشریح کرد که ارز دیجیتال در طول مدت وجود خود به صورت دوره‌ای از چرخه‌های چهار ساله عبور کرده است در حالی که روندهای صعودی با شتاب رو به رشد همواره بازارهای نزولی را دنبال کرده‌اند. با تکیه بر این داده‌ها فرض کرد که این دارایی افزایش قیمت جدیدی را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

وی می‌گوید: در سال ۲۰۱۴، ارزش بازار تقریباً ۶۰ درصد و در سال ۲۰۱۸ به میزان  ۷۰ درصد کاهش یافت و امسال، بدیهی است بازار حدود ۶۰ درصد کاهش یابد و بر اساس روند تاریخی ذکر شده انتظار می‌رود که سال آینده چرخه جدیدی را آغاز کنیم.

علیرغم سقوط بازار فعلی، این مدیر اجرایی گفت که تعداد فزاینده‌ای از مشتریان بیت‌وایز علاقه خود را به صنعت کریپتو تجدید کرده‌اند. به نظر هورسلی، کسانی که اکنون (در شرایطی که قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بسیار پایین‌تر است) به سمت این بازار می‌روند، شانس بیشتری برای کسب سود قابل توجه در آینده دارند.

«بنابراین امسال قطعاً بازار نزولی است. با این وجود، ما شاهد افزایش علاقه از سوی پایگاه مشتریان خود بوده‌ایم و فکر می‌کنم پس‌زمینه بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو این است که از لحاظ تاریخی چرخه‌های چهار ساله وجود داشته است در حالی که فرصت‌هایی برای کسب درآمد در بسیاری از لحظات بازار کریپتو نمایان شده است، بازارهای نزولی لحظاتی هستند که می‌توان ثروت به دست آورد».

سرمایه‌گذاری در زمان بحران، استراتژی است که بسیاری از کارشناسان مالی اتخاذ کرده‌اند. روایت از این واقعیت ناشی می‌شود که قیمت‌ها به دلیل وحشت در این فضا سقوط می‌کنند اما وقتی اوضاع آرام می‌شود، از ارزش‌گذاری‌های قبلی پیشی می‌گیرند. به عنوان مثال، زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ در اوج خود بود، بیت‌کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار سقوط کرد با این حال، یک سال بعد ضررهای خود را جبران کرد و به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به ۷۰ هزار دلار رسید.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» نیز معتقد است که مردم باید بخشی از ثروت خود را در طول یک بحران شدید پولی به بیت‌کوین اختصاص دهند. چندی پیش مدعی شد که تورم تاریک، کاهش قدرت دلار آمریکا و رکود اقتصادی آتی، از جمله دلایل دیگر و عوامل اصلی هستند که باعث می‌شوند سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری به بیت‌کوین پیدا کنند.

جای تعجب نیست که مایکل سیلور، رئیس اجرایی  میکرواستراتژی نیز بخشی از این گروه باشد. در ژوئن امسال، وی سقوط بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار را به عنوان یک «فرصت خرید عالی» توصیف کرد.

در یادداشت دیگری، وی به ساکنان کشورهایی که از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دارند توصیه کرد که برای حفظ ثروت خود در زمان آشفتگی بازار به بیت‌کوین مراجعه کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۱۶.۷۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۰.۰۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۳ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۵ میلیارد دلار است که ۹۸.۰۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۵۷ میلیارد دلار است که ۲۲۲.۴۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۲.۸۷ میلیارد دلار است که ۲۸۴۶.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۵۷صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۱۴۰.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۸۴.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱.۱۰ درصد کاهش

 ۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت:۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۰.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۳ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۴۸۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۴۷ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۶۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۹ درصد کاهش

۸-  سولانا

قیمت: ۲۹.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۸ درصد کاهش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۵۹۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۵ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد افزایش

کد خبر 22395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =