پیشبینی تصاحب بازار خودرو ایران با محصولات چینی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی

رئیس اتاق مشترک ایران و چین، پیش بینی کرد با شروع واردات خودرو، اکثر محصولات چینی با محدوده قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو ، بخش بزرگی از بازار را تصاحب خواهند کرد.

به گزارش بیداربورس، مجیدرضا حریری با اعلام اینکه ایران بازاری مناسب برای خودروهای چینی بوده و خواهد بود به ایلنا، گفت: آزادسازی روند واردات خودرو زمینه‌ واردات محصولات چینی را فراهم می‌کند اما به دلیل تعیین سقف قیمتی در آیین‌نامه، قدرت انتخاب زیادی برای ورود محصولات اروپایی، ژاپنی و کره‌ای نیست.

وی افزود: اکثر خودروهای چینی در محدوده قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو بوده و بخش بزرگی از بازار را تصاحب خواهند کرد. این مسئله را نمی‌توان مثبت یا منفی ارزیابی کرد. قدرت خرید مردم مشخص و طی دهه اخیر به شدت کاهش یافته و امکان خرید خودرو ۲۰ هزار یورویی با احتساب عوارض و مالیات‌، اقتصادی نخواهد شد. از سوی دیگر بازار تمایلی به خرید خودرو با قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان ندارد.

حریری ادامه داد: این درحالی است که به دلیل سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در ایران و وجود زیرساخت‌های خدمات پس فروش، امکان واردات خودرو چینی نسبت به دیگر کشورها هموارتر است. آن هم با توجه به اینکه چین شریک اول تجاری ایران و بیش از ۱۳۰ کشور دنیا است.

کد خبر 22935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =