۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
سود سهام عدالت دو برابر شد

در زمان دولت نهم طرح سهام عدالت به منظور کمک به قشر کم درآمد اجرا شد که سهامداران تا سال ۹۸ نمی‌توانستند برای خرید، فروش و آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند؛ در نهایت از ۸ اردیبهشت ۹۹ و با توجه به بیانات رهبری فرآیند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد به این معنا که مشمولان سهام عدالت در مورد نگهداری یا فروش سهام خود تصمیم بگیرند. یعنی قادر خواهند بود، دارایی‌های خود در سهام عدالت را مستقیم و غیرمستقیم را مدیریت کنند.

به گزارش بیدار بورس، در زمان دولت نهم طرح سهام عدالت به منظور کمک به قشر کم درآمد اجرا شد که سهامداران تا سال ۹۸ نمی‌توانستند برای خرید، فروش و آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند؛ در نهایت از ۸ اردیبهشت ۹۹ و با توجه به بیانات رهبری فرآیند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد. به این معنا که مشمولان سهام عدالت در مورد نگهداری یا فروش سهام خود تصمیم بگیرند. یعنی قادر خواهند بود، دارایی‌های خود در سهام عدالت را مستقیم و غیرمستقیم را مدیریت کنند.

** سهام عدالت یک سبد از سهام ۶۰ شرکت دولتی بود

روش مستقیم:  سهام یاد شده به کد بورسی در نظر گرفته شده برای هر متقاضی منتقل می‌شود. در نتیجه از این لحظه به بعد مدیریت خرید، فروش و نگهداری این سهام بر عهده شخص متقاضی است.

روش غیر مستقیم: سهام هر فرد به شرکت سرمایه‌گذاری استانی منتقل و به هر مشمول به اندازه دارایی وی از سهام این شرکت ها داده خواهد شد.

** ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شد

فرآیند آزادسازی شامل سه مرحله است. در مجموع دو مرحله اول ۶۰ درصد و در مرحله آخر ۴۰ درصد از سهام آزاد می‌شود.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد از ۱۹ مرداد ماه سال ۹۹ تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند. که به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه این امر یکی از عوامل اصلی ریزش بازار سرمایه در سال ۹۹ بود.

** ۴۰ درصد سهام عدالت چه زمانی آزاد خواهد شد؟

پیمان حدادی، رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه در خصوص خرید و فروش سهام عدالت روز گذشته، تصریح کرد: بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و معاملاتی شدن خرید و فروش این سهام منوط به مصوبه شورای عالی بورس است این در صورتی است که  شورای عالی بورس در خرداد امسال سازمان بورس را مکلف کرد که تمهیدات لازم را برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کند تا این مجامع در شهریور برگزار شود؛ در این زمینه سازمان بورس در جلسات مختلف با شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی، مقدمات برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کرد و به شورای عالی بورس هم اعلام آمادگی شد، اما نهادی که باید مجوز برگزاری مجامع این شرکت‌ها را بدهد شورای عالی بورس است که تاکنون این مجوز را نداده است.

 ** شب یلدا سود سهام عدالت ۱۴۰۰ را دریافت کنید

میزان سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هربرگ سهام عدالت است.  اولین مرحله آن در پایان آذرماه پرداخت می‌شو و در مورد واریز سود باقی مانده نیز تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ متعاقبا خبر رسانی می‌شود.

** سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =