خودرو الکتریکی شرکت بورسی معرفی شد 

گروه مپنا که مدتی است وارد عرصه خودروسازی شده در تلاش است تا پیکاپ الکتریکی را توسط شرکت زیرمجموعه به بازار عرضه کند که از برند چینی ناشناخته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از خودرو بانک، گروه مپنا مدتی است وارد عرصه خودروسازی شده و در تلاش است از طریق زیرمجموعه ای بنام شرکت مکو محصولاتی پاک از جمله پیکاپ الکتریکی را روانه بازار کند.

این خودرو براساس ترکیبی از پلتفرم و بدنه خودرو چینی و قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است. ظاهر خودرو شباهت فوق العاده ای به خودروهای آمریکایی از برند فورد و جیپ دارد که در صورت عرضه به بازار برای مخاطبین ایرانی جذاب خواهد بود.

این پیکاپ از برند چینی ناشناخته Kawei است که در دو مدل Kawei K۱ با موتور درون‌سوز و Kawei EV۷ با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. پیکاپ الکتریکی Kawei EV۷ در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده و هنوز مشخص نیست آیا نسخه معرفی شده توسط مپنا با مشخصات مشابه به تولید می‌رسد یا تفاوتی بین پیکاپ مپنا و Kawei EV۷ وجود دارد هرچند امکان وجود تفاوت بین این دو خودرو چندان محتمل نخواهد بود.

پیکاپ الکتریکی مپنا به پکیج باتری با ظرفیت ۴۸.۶ کیلووات ساعت مجهز است که حداکثر بردی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند که این محدوده برد براساس چرخه NEDC محاسبه شده است. وزن باتری‌های این پیکاپ ۴۰۰ کیلوگرم است.

موتور الکتریکی نصب شده پیکاپ الکتریکی مپنا حداکثر ۷۰/۱۲۰ کیلووات قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد پیکاپ برقی مپنا ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن نیز ۱۷۰ کیلومتر برساعت عنوان شده است که این اعداد در بررسی‌های فنی خودرو توسط کارشناسان و خبرنگاران داخلی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

ابعاد و اندازه پیکاپ برقی مپنا شامل ۵۶۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلیمتر عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور کاوی EV۷ نیز برابر با ۳۵۰۰ میلی‌متر است و فضای بار نسبتا بزرگی دارد و می‌تواند باری به وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند. وزن خالص این پیکاپ ۲۲۳۰ کیلوگرم عنوان شده که با حداکثر بار این مقدار وزن به ۳۲۳۰ کیلوگرم می‌رسد. هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار مشخص نشده است.

کد خبر 2481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =