رئیس مجلس از دلار ۴۰ هزار تومانی ناراضی شد و وعده بررسی خاص داد!

رئیس مجلس بعد از ثبت رکورد بی سابقه دلار ۴۰ هزار تومانی، وضعیت بازار ارز را قابل قبول ندانست و وعده بررسی خاص در جلسه سران قوا داد!

به گزارش بیداربورس، محمدباقر قالیباف درباره ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت گفت: موضوع ارز باید به سه بخش دسته بندی شود و برخی موضوعات اقتصادی است به این معنا است که باید موضوع چاپ پول و نقدینگی و روند آن در مدار درست قرار گرفته شود.

وی افزود: ناترازی بودجه و اصلاح ساختار بودجه هم از مبانی اقتصادی است که باید به آن توجه شود و باید جزو سیاست دولت و مجلس باشد و بر آن اصرار کنند و موضوع نرخ گذاری ارز هم مشخص شود که قرار است تک نرخی، شناور و یا دستوری باشد. اینها موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده با تاکید بر اینکه در تمامی این موارد فصل الخطاب قانون است، ادامه داد: سال جاری قانون تصویب شد اما اجرا نشد که این هم جزو اشکالات است. قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد و علاوه بر آن موضوع ارز و سکه و ریال و سیاست‌های اتخاذی در حوزه مدیریتی بانک مرکزی است. همچنین درباره فرآیند فروش و درآمدهای ارزی در سبد ارزی و نوع ارزها، درخواست‌ها و ثبت سفارش‌ها باید همه مدیریت شود و حوزه مدیریتی هم متوجه بانک مرکزی است.

قالیباف با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: فردا موضوع مالیات بر سفته بازی و سوداگری در مجلس بررسی می‌شود. بیش از یک سال است این موضوع در کمیسیون اقتصادی بررسی شده و حتما در بازار هم تاثیرگذار خواهد بود اما نمی‌توان گفت با این طرح همه مشکل حل می‌شود، بخش مربوط به حوزه مدیریتی هم مهم است. موضوع مهم دیگر مربوط به کنترل در میدان است نباید در میدان تعدد ارزی وجود داشته باشد، باید به بانک مرکزی کمک کرده و از ابزارهای نظارتی هم استفاده کرد

وی افزود: بحث دیگر کالاهایی است که با ریال خریداری می‌شود و صادر شده و ارز آن در داخل تهیه می‌شود. مشکل ارزی وجود ندارد اما نباید مدیریت و کنترل ارزی نداشت و از ظرفیت ارزی بانک مرکزی و ذخیره ارزی استفاده کرد، باید درآمدها حفظ شده و با ارز حاصل از صادرات تامین ارزی انجام شود. امروز وضعیت ارز برای مردم و اقتصاد قابل قبول نیست. در جلسه سران قوا بنا شد که این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان دخیل در موضوع ارز بطور خاص دنبال شود مطمئنا سر و سامانی به بازار ارز داده می‌شود.

کد خبر 25101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =