واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار اولویت دارد + فیلم

سید رضا فاطمی امین گفت: خودروهایی که زیر ۱۰ هزار دلار باشند در واردات اولویت دارند و خوشبختانه چندین وارد کننده نیز ثبت سفارش نیز انجام داده‌اند.

به گزارش بیدار بورس،  سید رضا فاطمی امین گفت: در ارتباط با خودروهای وارداتی چند قائده گذاشتیم که با قیمت مناسب وارد شوند. به نوعی به خودروهای اقتصادی در این امر اولویت دادیم.

او ادامه داد: رقمی را در حد ۱۰ هزار دلارتعریف کردیم که خودروهایی که زیر این قیمت باشند در واردات اولویت دارند و خوشبختانه چندین وارد کننده که ثبت سفارش نیز انجام دادند خودروهای زیر این قیمت را ثبت سفارش انجام داده اند و این موضوع نکته بسیار مهمی است.

او افزود: این خودروها از ۲ مسیر بر قیمت‌های داخلی تاثیر دارد. اول آن که وقتی عرضه صورت گیرد بخشی از تقاضاها جذب می‌شود و طبیعتا عرضه و تقاضا متعادل می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آید. اما نکته دوم و مهمتر اینجاست که وقتی خودرویی در سطح قیمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد نه تنها بخشی از تقاضای خود را پوشش می‌دهد بلکه سقف قیمتی برای سایر خودروها ایجاد می‌کند و خودروهایی که طبق ارزیابی مردم از آن پایین‌تر هستند قیمت آن‌ها را روبه پایین می‌برد.

او ادامه داد: ۲۰۰ هزار دستگاه در مرحله اول واردات به کشور وارد شد و در صورت لزوم این عدد برای مراحل بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

فاطمی امین گفت:برآورد ما این است که نزدیک به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو در ۶ ماه اول سال تولید کنندگان داخلی تولید می کنند و چیزی حدود ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو در ۶ ماه اول سال عرضه می‌شود و این اتفاق خیلی از التهابات بازار را کاهش خواهد داد.

کد خبر 25210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =