مقایسه بورس و ارزهای دیجیتال از لحاظ ریسک پذیری، نقدشوندگی و ...

دو بازار ارزهای دیجیتال و بورس از لحاظ ساعت معامله، ریسک پذیری، سرمایه‌گذاری، نوسان قیمت و نقد شوندگی، مقایسه شد.

به گزارش بیداربورس، برای آنکه بتوان در دنیای مدرن، رشد و پیشرفت چشمگیری داشت، باید با روش‌های نوین آشنا شد. افراد بسیاری ورود به بازارهای سرمایه گذاری مانند ارز دیجیتال و بورس را یکی از روش‌های حفظ ارزش سرمایه می‌دانند. با قبول فراز و نشیب‌های این بازارها در کل می‌توان آینده روشنی برای آنها در نظر گرفت.

لازمه مشغول­ شدن در بورس یا ارزهای دیجیتال، کسب اطلاعات کافی در مورد تکنیک‌های معاملات است. برای کسب این اطلاعات باید دوره‌های آموزشی مختلف را سپری کرد. حال سوال این است که بازار ارز دیجیتال بهتر است یا بورس؟

مقایسه بورس و ارزهای دیجیتال از لحاظ ریسک پذیری، نقدشوندگی و ...

بورس یا ارزهای دیجیتال؛ کدام بهتر است؟

افرادی که به بازار سرمایه به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند، نباید بدون سواد و علم کافی اقدام به معامله کنند. هیچ خرید و فروش موفقی بطور شانسی انجام نمی‌شود و تحلیل و تجربه در همه معاملات اثر به سزایی دارد. قطعا در میان دوستان و نزدیکان کسانی هستند که از طریق بازار معاملات توانستند زندگی خود را متحول کنند. در این گزارش با مقایسه بورس و ارز دیجیتال با این دو بازار بیشتر آشنا می شوید.

ساعت معامله

یکی از مواردی که در انتخاب بورس یا ارزهای دیجیتال چالش ایجاد می کند، وجود تفاوت‌های بورس با ارز دیجیتال در ساعات معامله است. کسانی که در بورس ثبت نام می‌کنند تنها در ساعات اولیه روز که محدود است می‌توانند معاملات را انجام دهند. در روزهای تعطیل نیز این بازار بطور کامل تعطیل است و هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. شما می‌توانید با کسب اطلاعات کافی بهترین زمان معامله در بورس را پیدا کنید.

در نقطه مقابل در بازار کریپتوکارنسی هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید معاملات را انجام دهید و این مزیتی بسیار خاص برای این بازار محسوب می‌شود. در سراسر دنیا سرمایه‌گذاران زیادی در این زمینه فعالیت دارند.

ریسک پذیری

یکی از متغیرهای اساسی که باید بیشتر بررسی کنید، ریسک معامله در بورس یا ارزهای دیجیتال است. در تمام سرمایه‌گذاری‌ها خواه ناخواه ریسک‌ وجود دارد و درصد ریسک در آنها باهم تفاوت دارد. میزان ریسک در ارزهای دیجیتال بیشتر از بورس است و این را اکثر افراد می‌دانند. به دلیل این ریسک بالا سود کوین‌ها نیز نسبت به بورس بیشتر است. برخی از افراد به دلیل ریسک پایین بورس ترجیح می‌دهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

بنیاد سرمایه‌گذاری

کالاهایی که در بورس عرضه می‌شوند همگی منتسب به یک شرکت است که بطور فیزیکی نیز داد و ستد می‌کنند. به این ترتیب، تورم موجود در جامعه نیز بر قیمت سهم‌ها اثرگذار خواهد بود. بنابراین می‌توان در تحلیل وضعیت یک سهم، اوضاع جامعه را نیز در نظر گرفت و برای انتخاب بورس یا ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کرد.

در دنیای کریپتوکارنسی ارزهایی که معامله می‌شوند، ماهیت فیزیکی ندارند و به هیچ چیزی وابسته نیستند. یکی از دلایل بالا بودن ریسک در این نوع سرمایه‌ گذاری همین مسئله است.

نوسان قیمت

در بورس، بازه افزایش یا کاهش قیمت برای سهم‌ها وجود دارد که در صورت بیشترین افزایش گفته می‌شود صف خرید بسته شده و در صورت بیشترین کاهش گفته می‌شود صف فروش بسته شده است. نوسان در این بازار ۳ تا ۵ درصد است.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی ندارد و یک رمز ارز در یک ثانیه ممکن است رشد چند ۱۰ درصدی داشته باشد یا سقوط وحشتناکی را تجربه کند. تریدرها از این نوسان نامحدود استفاده می‌کنند و سود بالایی را به جیب می‌زنند.

مقایسه بورس و ارزهای دیجیتال از لحاظ ریسک پذیری، نقدشوندگی و ...

نقد شوندگی

زمانی که در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنید، اولین دلیلی که برای یک روش درست می‌آورید، نقدشدن سریع است. در بورس یا ارزهای دیجیتال نیز باید به این متغیر توجه داشت. به دلیل وجود صف فروش در بورس، احتمال دارد مدت‌ها قادر به فروش سهم نشوید و طی این مدت نزول قیمت سهم را شاهد باشید.

این اتفاق در ارزهای دیجیتال اتفاق نمی‌افتد و در هر زمان که اراده کنید، بلافاصله سرمایه نقد می‌شود. این نقدشدن سریع، یکی دیگر از مزایای بازار رمز ارزها است.

انتخاب بر عهده شما است

علاوه بر موارد فوق می‌توان در انتخاب بورس یا ارزهای دیجیتال به مالکیت، نحوه خرید و فروش، تعداد ارزها و سهم‌ها و ... نیز اشاره کرد. به هر حال این سلیقه شخصی است که وارد کدام بازار شوید و در ان سرمایه ­گذاری کنید. توصیه می­ شود در اولین گام، آموزش بورس جامع یا آموزش صفر تا ۱۰۰ ارز دیجیتال را بگذرانید تا راه درست را انتخاب کنید.

جمع بندی

اکثر افراد به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری امن و البته پر سود هستند تا بتوانند ارزش سرمایه را در برابر تورم حفظ کنند. ارزهای دیجیتال یا بورس،می‌تواند راهی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد. با مقایسه این دو بازار می توانید راه خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت ره آورد ۳۶۵ مراجعه کنید و با مشاورین سایت در ارتباط باشید.

منبع: بورس پرس
کد خبر 25541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =