فروش خودرو در روسیه کاهشی شد

انجمن کسب‌وکارهای اروپایی(AEB) اعلام کرد، در حالی که صنعت تحت‌تاثیر تحریم‌های غرب بر مسکو است، فروش خودرو در روسیه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵۸.۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش بیدار بورس، چندین خودروساز روسی تولید را برای دوره‌هایی از سال گذشته به حالت تعلیق درآوردند زیرا این صنعت برای تامین قطعات و ایجاد زنجیره‌های تامین جدید پس از اعمال تحریم‌ها به دلیل درگیری با اوکراین تلاش می‌کرد.

الکسی کالیتسف، رئیس کمیته خودروسازی AEB  گفت که قیمت خودروها در روسیه به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و این عامل بازدارنده برای افزایش فروش باقی مانده است. خرده‌فروشی در اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه رکود، بی‌ثباتی قیمت و افزایش عدم اطمینان کاهش یافت.

انجمن کسب‌وکارهای اروپایی اعلام کرد که مجموع فروش خودرو در سال در مقایسه با بیش از ۱.۶ میلیون در سال ۲۰۲۱ به ۶۸۷ هزار و ۳۷۰ دستگاه رسید و در ماه دسامبر، فروش ۵۰.۲ درصد کاهش یافت. این ارقام شامل فروش برندهای بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز و چری نمی‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان های صنعتی پیش‌بینی کردند که فروش در سال ۲۰۲۳ با ۱۲ درصد افزایش به حدود ۷۷۰ هزار دستگاه خودرو خواهد رسید.

کالیتسف گفت که انتظار دارد امسال پنج تا هفت برند خودروی جدید در بازار روسیه ظاهر شوند. او گفت: شرایط مطلوب، رشد بالای ۱۲ درصد را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد اما هیچکس در جهان در شرایط فعلی نمی‌تواند چیزی را پیش بینی کند.

کد خبر 25766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =