۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تحلیل بنیادی "فجر"

تحلیل بنیادی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان را از اینجا بخوانید.

*اطلاعات کلی شرکت

تحلیل بنیادی "فجر"

*معرفی شرکت

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تحت نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در اسفندماه ۱۳۷۴ با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم مداوم، تأسیس و در سال ۱۳۷۹ به بهرهبرداری رسید.

این شرکت که فقط دارای یک سایت تولیدی می باشد، در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در ۱۴ کیلومتری شرق شهرستان کاشان واقع گردیده است.

خط گالوانیزه این شرکت با ظرفیت اسمی ۱۴۰ هزار تن در سال برای ضخامت هایی در محدوده ۰/۱-۲۵ /۲۵ میلیمتر و عرض ۶۰۰ الی ۱۲۵۰ میلیمتر طراحی شده است.

ظرفیت کنونی خط تولید شرکت حدود ۱۵۰ الی ۱۶۰ هزار تن در سال است. کلاف‌های ورودی این خط تولید، ورق های فوالدی نورد سرد شده با کیفیت فول هارد و ورق های نورد سرد و آنیل شده می باشد. این شرکت اولین تولیدکننده ورق گالوانیزه گرم در ایران بوده و با توجه به سابقه چندین ساله تولید، دارای اطالعات کافی و دانش فنی در زمینه تولید این نوع ورق های فوالدی پوشش دار است.

خطوط تولید موجود در شرکت شامل اسیدشویی، نورد سرد رفت و برگشتی، آنیل، گالوانیزه گرم مدوام، برش عرضی و فرمدهی ورق می باشد .

موقعیت جغرافیایی و لجستیکی شرکت، دسترسی آسان به جاده ریلی و ترانزیتی، فاصله ۶۰۰ متری تا ریل راه آهن و فاصله ۱۸۰۰ متری تا جاده ترانزیت و قرارگیری در مرکز ایران از ویژگی های بارز این شرکت است.

*وضعیت عملیاتی 

محصول اصلی شرکت ورق گالوانیزه می باشد که ۸۰ الی ۹۰ درصد فروش را شامل می شود و حدود ۹۰ درصد از فروش گالوانیزه داخلی و مابقی صادراتی است. درآمد حاصل فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ و نه ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ به ترتیب حدود ۵۲۵۵ و ۳۴۶۶ میلیارد تومان بوده است. فروش ۴۵۵ میلیارد تومانی شرکت در دی ماه نیز حدود ۲۰ درصد باالتر از میانگین ۹ ماهه بوده است.

*سهامداران 

تحلیل بنیادی "فجر"

*نرخ فروش 

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد محصول اصلی شرکت ورق گالوانیزه می باشد که عمده آن داخلی بوده و در بورس کالا به فروش می رسد. نرخ های معامله شده در بورس کالا نیز وابسته به عرضه و تقاضا، قیمت های جهانی و نرخ دلار است که اخیرا نیز رقابت قابل توجهی در معاملات آن صورت می گیرد (آخرین معاملات در بورس کالا نیز تا حوالی ۴۶ میلیون تومان رقابت شد) و همچنین نرخ های صادراتی نیز وابسته به نرخ های جهانی است.

*بهای تمام شده 

بهای تمام شده شرکت متشکل از حدود ۹۵ درصد مواد مصدرفی، ۱ درصدد دستمزد و ۴ درصد سربار می باشد که عمده (حدود ۹۰ درصد)مواد مصرفی را ورق گرم اسید شویی نشده تشکیل می دهد. سایر مواد مصرفی شرکت نیز شامل ورق گرم اسدید شویی شده و مواد کمکی می باشد. نرخ ورق گرم اسیدشویی نشده نیز وابسته به نرخ های معامله شدده ورق گرم (با ضدریب حدود ۱.۱ )در بورس کالا است که نرخ پایه ورق گرم در بورس کالا متاثر از نرخ جهانی چین و CIS و نرخ های معامله شده متاثر از عرضه و تقاضا است.

*مفروضات و توضیحات

• تولید و فروش ورق گالوانیزه برای زمستان باتوجه به میانگین ماه های قبل، ۴۱ هزار تن و برای سال مالی ۱۴۰۲ ،۱۵۰ هزار تن فرض شده است.

• تورم و رشد دستمزد ۴۵ درصد

• برای سال مالی ۱۴۰۲ ،نرخ برق ۷۰۰ تومان و نرخ گاز ۳۰۰۰ تومان لحاظ شده است.

• دلار نیما برای باقی سال ۲۸۵۰۰ تومان و برای سال ۱۴۰۲ ،۳۵ هزار تومان

• نرخ شمش فولاد خوزستان برای ماه های باقیمانده و برای سال مالی ۱۴۰۲ ،۵۸۰ دالر لحاظ شدده اسدت.( نرخ فروش گالوانیزه داخلی برای زمستان امسال با توجه به فروش های سلفی که شرکت انجام داده، پیش بینی شده است که این نرخ حوالی ۳۵ میلیون تومان بوده است)

• همچنین شرکت با لحاظ نرخ های جدید و کسر بهای تمام شده به ازای هر سهم حدود ۱۵۰ تومان موجودی دارد.

• همچنین فرض شده است شرکت از موجودی مواد مصرفی با بهای تمام شده پایین تر خود در زمستان امسال استفاده کند.

• تقسیم سود، ۴۰ درصد

تحلیل بنیادی "فجر"

در این تحلیل نرخ های فروش و دلار برای سال ۱۴۰۲ در حالت بدبینانه در نظر گرفته شده اسدت. ( به طور مثال ورق گالوانیزه فولاد مبارکه در این هفته تا محدوده ۴۹ میلیون تومان نیز رقابت شد که نشان دهنده این موضوع که خریداران دلار حوالی ۴۰ هزار تومان رو مبنا قرار می دهند)

*صورت سود و زیان 

تحلیل بنیادی "فجر"

*تحلیل حساسیت 

تحلیل بنیادی "فجر"

منبع: بیدار بورس
کد خبر 27306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =