دو فوریتی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد

نمایندگان مجلس با ۱۴۳ رأی موافق، دو فوریت بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کردند و معاون رئیسی چند آمار داد.

به گزارش بیدار بورس، مجلس در جلسه امروز با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق موافقت کرد تا شاید در آینده تحولات جدیدی در بدنه دولت و اقتصاد و... رخ دهد.

براساس این گزارش، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در این باره، گفت: یکی از مهمترین مسائل مورد تاکید دولت، توجه به اقتصاد و معیشت مردم بوده اما آنچه در میدان و کف بازار وجود دارد برازنده مردم نیست و دولت دغدغه به حداقل رساندن آمار تورم را دارد. سال ۹۷ نیز لایحه تفکیک وزارت صنعت مطرح شد اما به سرانجام نرسید و دولت اعلام آمادگی برای بررسی دوباره این لایحه کرد ولی پیشنهاد تشکیل سازمان بازرگانی به نتیجه نرسید.

تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی برای دولت تفاوتی ندارد و سفره مردم، مبارزه با فساد و حکمرانی صحیح و عادلانه مهم است. دولت در همین راستا خواستار تجمیع بازرگانی داخلی و خارجی توامان، حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، نظارت بر بازار و موضوع مربوط به صادرات خارجی و توسعه تجارت در وزارت بازرگانی بوده تا اختیارات وزارتخان های کشاورزی و صنعت در یک مجموعه متمرکز شود.

سال ۹۰ ادغام دو وزارتخانه مطرح شد و ۸ وزیر این وزارتخانه تغییر کردند و وزارت صنعت نتوانست به اهداف مدیریت یکپارچه و زنجیره تولید برسد. طی ۱۲ سال گذشته هم ساختار وزارت صنعت ۶ بار تغییر کرد و هیچ کدام از وزرا نتوانستند انتظارات را راهبری و اجرا کنند.

کد خبر 29258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =