کاهش بار تورمی بر سهامداران با کاهش زمان واریز سود تقسیمی از ٨ به ٤ ماه

بهروز زارع گفت: تصمیم سازمان بورس به منظور کاهش حداکثر زمان واریز سود از ٨ به ٤ ماه بسیار مناسب است، زیرا این امر به مرور سبب می‌شود تا سهامداران زیان کمتری را در شرایط تورمی متحمل شوند.

به گزارش بیداربورس بهروز زارع رئیس هیئت مدیره سبدگردان سرآمد بازار، در رابطه با اقدام سازمان مبنی بر کاهش حداکثر زمان واریز سود تقسیمی ناشران بورسی از ۸ به ۶ ماه، اظهار کرد: ماده ۲۴۰ قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷ در راستای واریز سود تقسیمی مجمع عمومی به حساب سهامداران یک فرصت ۸ ماهه به تمامی ناشران داده بود.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه شرایط اقتصادی و تورمی از دهه چهل تا کنون با تغیراتی چشم‌گیری مواجه بوده به همین خاطر ارزش زمانی نقش موثری را در بحث واریز سود از زمان برگزاری مجامع پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان سرآمد بازار تاکید کرد: در همین راستا تصمیم سازمان بورس به منظور کاهش حداکثر زمان واریز سود از ۸ به ۴ ماه بسیار مناسب بود زیرا این امر به مرور سبب می‌شود تا سهامداران زیان کمتری را متحمل شوند.

زارع گفت: مطابق بررسی‌های صورت گرفته برخی ناشران بورسی تعمدا حتی تا بیش از ۱۰ ماه واریز سود تقسیمی را به تعویق می‌انداختند. این در حالی است که برخی دیگر به سبب کمبود نقدینگی، امکان پرداخت سود تقسیمی را به سهامداران خود نداشتند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در شرایط تورمی تامین مالی کردن در راستای تهیه فرآیند سرمایه در گردش برای شرکت‌ها، کار بسیار دشواری است، طی سال‌های اخیر جز در مقاطع زمانی کوتاه، بسیاری از ناشران با مشکل تامین مالی مواجه بودند.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان سرآمد بازار در پایان تصریح کرد: سازمان بورس باید با تصویب این مصوبه شرایط تورمی شرکت‌ها را در نظر گیرد تا آن‌ها نیز متضرر نشوند.

منبع: سنا
کد خبر 29639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =