دلار در بلند مدت صعودی می‌شود یا نزولی؟

یک فعال بازارسرمایه معتقد است که دلار با توجه به موضوعات سیاسی مطرح در کشور و همچنین گفتار درمانی دولت مردان به نظر نمی‌آید که برای بلند مدت روند ریزشی داشته باشد و احتمالا به صورت مقطعی کنترل و در نهایت افزایشی خواهد بود.

دلیل وجود ترس در بازارسرمایه چیست؟

ولی اشتری، فعال بازارسرمایه با اشاره به اینکه اتفاق‌های سال ٩٩ در خاطر بازارسرمایه وجود دارد و ترس از ریزش مجدد  نیز ناشی از همان است، خاطرنشان کرد: موضوع مهم‌تر این است که در سال ٩٩ نه تنها اوراق بهادار بلکه کلیات اقتصادی بازارها به خطر بیماری اقتصادی مبتلا شد اما تنها اوراق بهادار  بود که ضربه دید و این روزها نیز همان خاطرات و اشتباهات درحال تکرار است.

او در ادامه افزود: از قیمت گذاری‌های دستوری فولاد تا پتروشیمی و سیمانی و قندی گرفته تا عرضه خودرو همگی نشان از تقسیم بندی رانت میان قسمت کوچکی از جامعه و خودی‌هاست که در آینده نه چندان دور تورم ناشی از آن‌را کلیات جامعه باید پرداخت کند.

به گفته وی انعکاس همه موضوعات به وجود امده را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

نشانه‌های شرایط مثبت در بازارسرمایه

اشتری با بیان اینکه تاثیر تورم سال جاری و چند سال گذشته، چاپ پول در سال جاری و چند سال گذشته، افزایش چند برابری نقدینگی کشور، افزایش قیمت دلار در کلیات اقتصاد و شرکت‌ها، افزایش سوداوری شرکت‌ها و هزاران دلیل دیگر نشان از شرایط مساعد بازار سرمایه دارد.

دلار کنترل و سپس افزایشی می‌شود

این فعال بازارسرمایه معتقد است که دلار با توجه به موضوعات سیاسی مطرح در کشور و همچنین گفتار درمانی دولت مردان به نظر نمی‌آید که برای بلند مدت روند ریزشی داشته باشد و احتمالا به صورت مقطعی کنترل و در نهایت افزایشی خواهد بود.

دلار نیمایی به بازار آزاد نزدیک می‌شود؟

او معتقد است که نرخ دلار نیمایی در صورت افزایشی شدن رو به بالا و به سمت قیمت بازار نزدیک خواهد شد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =