۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
پیش‌بینی بورس ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران ابتدا روند صعودی داشتند، اما هرچه از معاملات بازار می‌گذشت روند بازار بهتر می‌شد و تقاضا از عرضه‌ پیشی گرفت.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –شنبه ۳۰ اردیبهشت- به روند  بازار سهام  در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افزایش ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحدی داشت اما شاخص کل هم‌وزن به رشد ادامه داد و ۱۲ هزار و ۷۴۶ واحد بالا آمد.  شاخص کل  فرابورس نیز ۳۹۲ واحد بالا آمد و  شاخص هم وزن  فرابورس ۳ هزار و ۲۴ واحد صعود پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۵۳۷ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۱۴۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۷۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

**بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تراکتورسازی ایران (تایرا)، شرکت بیمه ما (ما) و شرکت پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت‌ صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت  تجارت الکترونیک  پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت سوژمیران (فسوژ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

**بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران)، شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) و قصفها (شرکت قند اصفهان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

**عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۱۸۷ نماد صف خرید داشتند و ۴۶ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۹۰ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۳۲۶ میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

**پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن  بورس تهران  ابتدا روند صعودی داشتند، اما هرچه از معاملات بازار می‌گذشت روند بازار بهتر می‌شد و تقاضا از عرضه‌ پیشی گرفت. به طوری که در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید نزدیک به هزار میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود. 

با این حجم معاملات پایین بود و  ارزش معاملات  خرد با افت ۱۷ درصدی به ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان سقوط کرد. ناظران یکی از علل کاهش حجم معاملات را قرار گرفتن روز چهارشنبه در میانه تعطیلات تلقی کردند.  با این حال شاهد  ورود پول حقیقی  به میزان ۴۴۶ میلیارد تومان بودیم. نمادهای وبصادر، ثجنوب، پی‌پاد، انرژی، واتی، کطبس، فسوژ، میدکو، خکرمان، وخارزم بیشترین ورود پول را را ثبت کردند.

بدین ترتیب تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از قرمزها بود و شاخص هم وزن بیش از ۱۲ هزار واحد صعود کرد. نمادهای میدکو، وبملت، شبندر، حکشتی، وپاسار، وتجارت و شستا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

 از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه فروش هر حقیقی به طور میانگین ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه خرید ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. 

بنابراین در بازار مازاد تقاضا وجود داشت و تعداد و ارزش صف‌های خرید تا پایان معاملات بیشتر بودند.  

دور شدن بازار از روند نزولی هفته پیشین اتفاق مثبتی برای معامله‌گران بود و مهر تاییدی بر تحلیل‌هایی زد که ریزش بازار را اصلاح و تعدیل کوتاه مدت تلقی می‌کرد. با این همه خبر محدودیت برق صنایع  فولاد  و سیمان سیگنال منفی به بازار است و شرکت‌های بزرگی را درگیر می‌کند. بنابراین این سیگنال منفی می‌تواند بازار امروز را سرخ‌پوش کند.

پیش بینی بورس

کد خبر 29837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =