پیش بینی بازار سهام امروز ۲ خرداد ۱۴۰۲

تزریق سنگین پول به بورس که در معاملات روز گذشته ۱ خرداد۱۴۰۲ رخ داد، این امیدواری را ایجاد می کند که شاید بازار یک رشد کوتاه مدت در پیش داشته باشد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، روز گذشته وضعیت بازار سهام خوب بود. گرچه شاخص ها خیلی رشد نکردند اما وضعیت به گونه ای بود که می توان امیدوار شد که بازار یک رشد در پیش داشته باشد. البته با توجه به وضعیت، ممکن است این رشد کوتاه مدت باشد که از حالا نمی توان با قطعیت درمورد آن صحبت کرد.

پس از افت سنگینی که بورس از دو هفته قبل داشته، بازار چند روزی است که متعادل و رو به بالا معامله می شود. اما این شرایط باعث ایجاد یک نگرانی در میان تحلیلگران تکنیکال شده بود و آن ها معتقد بودند چنانچه بورس طی همین چند روز دوباره به سمت بالا حرکت نکند، ممکن است یک افت سنگین دیگر داشته باشد.

اما دیروز وضعیت طوری بود که تا حدودی این نگرانی رفع شد. دیروز در جریان معاملات بازار سهام شاخص کل خیلی رشد نکرد اما شاخص هم وزن وضعیت بهتری داشت و بسیاری از نمادهای کوچک بازار در محدوده مثبت معامله می شدند. حتی تعداد زیادی از نمادها هم صف خرید داشتند.

**تزریق پول امیدوارکننده

به طور کلی در این روزها وضعیت نمادهای کوچک بازار بهتر از وضعیت نمادهای بزرگ و شاخص ساز بوده که این باعث شده توجه به نمادهای بزرگ بازار کمتر شود و حقوقی ها وارد به خرید در این نمادها شده اند.

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بورس کردند که این رقم خوبی است. البته طی چند ماه گذشته، چندین بار رقم ورود پول به بازار بیشتر از این میزان بوده اما در شرایط فعلی که بازار در حال درجا زدن است، ورود چنین پول بزرگی می تواند امیدوارکننده باشد.

با این حال تزریق پول به بازار باید به طور متوالی اتفاق بیفتد تا بتوان با اطمینان بیشتری نسبت به پایان دوره نزولی صحبت کرد. فعلا تنها چیزی که می توان گفت این است که احتمالا بازار یک روند رو به بالای موقت خواهد داشت و پس از آن مشخص خواهد شد که آیا سقف قبلی شاخص کل شکسته می شود یا اینکه مجددا روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.

**توجه به نمادهای کوچک

دیروز ارزش معاملات خرد هم تا سطح ۱۱۸۰۰ میلیارد تومان بالا رفت که نسبت به روز یکشنبه عدد بزرگ تری است اما نسبت به میانگین معاملات یک ماه گذشته، عدد کوچک تری محسوب می شود.

در مجموع با توجه به وضعیت معاملات روز گذشته، برای امروز می توان بازاری متعادل و رو به مثبت را پیش بینی کرد که البته عمده توجه سرمایه گذاران به نمادهای کوچک و متوسط خواهد بود.

کد خبر 29990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =