سایه بحران مالی آمریکا بر اقتصاد جهان

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که آمریکا تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را بالا نگه می‌دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکونومیک، صندوق بین‌المللی پول روز جمعه یافته‌های اولیه خود را در مورد وضعیت اقتصاد ایالات‌متحده پس از سفر رسمی نماینده خود به این کشور منتشر و پیش‌بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا ۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ و به میزان یک درصد در سال آینده خواهد بود.

این مرکز مالی افزود که این کاهش احتمالا با افزایش بیکاری حدود ۴.۵ درصد تا پایان سال ۲۰۲۴ همراه خواهد شد.

با عطف به تورم، صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد که قیمت‌های مصرف‌کننده به کاهش خود ادامه خواهد داد در حالی که انتظار می‌رود تورم هشداردهنده در دو سال آینده بالاتر از محدوده هدف دو درصدی فدرال رزرو باقی بماند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به سطح هدف، مستلزم دوره‌ای طولانی از سیاست‌های پولی سفت و سخت است بنابراین نرخ وجوه فدرال تا اواخر سال ۲۰۲۴ بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد باقی می‌ماند.

علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول سناریویی را نشان داد که در آن اقتصاد ایالات‌متحده احتمالا در سال آینده به‌طور ناگهانی کند می‌شود و رکود ناشی از سیاست‌های پولی سخت‌تر را ایجاد می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که در این مورد، ترکیبی از نرخ‌های بهره بالا، دلار قوی و کاهش شدیدتر در فعالیت‌های تجاری، سرریزهای مالی کلان منفی قابل توجهی در سراسر جهان به همراه خواهد داشت.

کد خبر 30105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =