شفاف سازی بانک پاسارگاد درباره وام ۱.۲ هزار میلیارد تومانی به شرکت فرابورسی

بانک پاسارگاد درباره اعطای تسهیلات غیرقانونی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی به شرکت فرابورسی سرمایه گذاری پارس آریان دست به شفاف سازی زد.

به گزارش بیداربورس، بانک پاسارگاد درباره اعطای ۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات غیر قانونی بین بانک پاسارگاد و صادرات، دست به شفاف سازی زد.

بر اساس این گزارش، "وپاسار" پیرو اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر موضوع اعطای ۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات غیر قانونی بین بانک پاسارگاد و صادرات اعلام کرد: رقم واقعی تسهیلات پرداختی مطروحه ۶۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبه ۱.۲ هزار میلیارد تومانی بوده و در اسفند سال ۹۸ با رعایت کلیه تشریفات و مقررات قانونی توسط بانک صادرات پرداخت شده و شرکت گیرنده تسهیلات، سرمایه‌گذاری پارس آریان از شرکت های بنام سرمایه گذاری و نیز پذیرفته شده در فرابورس است و از وجاهت اعتباری لازم برای دریافت این مقدار تسهیلات برخوردار بود.

این تسهیلات در شهریور و دی سال ۹۹ طی دو مرحله و ‌حتی دو ماه زودتر از سررسید یکساله کاملاً بازپرداخت شده و شرکت گیرنده تسهیلات هیچ گونه بدهی از این بابت به بانک صادرات ندارد. طبق نظریه کارشناسی بانک مرکزی تسویه آن در مقاطع زمانی مذکور بصورت کامل صورت پذیرفته است.

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب عقود اسلامی و با رعایت کلیه قوانین و طی مراحل قانونی دریافت و در همان روز بلافاصله و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی و از طریق سامانه ساتنا بانک صادرات به حساب بانکی دو شرکت تحت پوشش پارس آریان واریز و در همان زمان توسط دو شرکت به مصرف باز پرداخت بدهی تسهیلاتی آنها در بانک پاسارگاد رسیده است.

بنابراین هیچ گونه پولی از بانک ها خارج نشده و هیچ گونه دخل و تصرفی در جهت منافع شخصی و مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی صورت نپذیرفته است.

شرکت پارس آریان زیرمجموعه بانک پاسارگاد نبوده بلکه یکی از سهامداران این بانک است و طبق مفاد اساسنامه، دارای اختیار لازم جهت تأمین منابع مالی جهت شرکت های تحت پوشش است. بنابراین هیچ امر غیر قانونی صورت نگرفته است.

با توجه به توضیحات ارایه شده، قطع نظر از اینکه پرونده فوق اصالتاً فاقد هر گونه وجه کیفری و حتی حقوقی بوده و دریافت تسهیلات با رعایت کلیه قوانین و مقررات موضوعه و رعایت بهداشت اعتباری صورت پذیرفته و پیش از سررسید به طور کامل توسط شرکت پارس آریان تسویه شده است.

کد خبر 30222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =