محاکمه یک مدیر سابق برای سرقت اطلاعات سامسونگ

دادستان‌های کره جنوبی، یک مدیر سابق شرکت سامسونگ الکترونیکس را به ظن سرقت فناوری این شرکت برای ساخت یک کارخانه تراشه در چین، رسما متهم کردند.

به گزارش بیداربورس، دفتر دادستان‌های منطقه سوون در بیانیه‌ای اعلام کردند: این متهم که سابق بر این در شرکت اس کی هاینیکس، به عنوان نائب رئیس فعالیت کرده بود، متهم است اطلاعات سامسونگ را به شکل غیرقانونی در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، برای ساخت یک کارخانه در شهر شیان چین، کسب کرده است.

تاریخ محاکمه هنوز از سوی دادگاه محلی که کیفرخواست در آنجا صادر شده، تایید نشده است.

به گفته دادستان‌های کره ای، این متهم که ماه گذشته دستگیر شد، در مجموع، ۲۸ سال در شرکت‌های تراشه سازی کره جنوبی خدمت کرده است.

مقامات، هویت فرد متهم را اعلام نکردند. دادستان‌های کره ای اظهار کردند: این مدیر سابق سامسونگ پس از تاسیس یک شرکت نیمه‌رسانا، ظاهرا تلاش کرده است کارخانه‌ای در ۱.۵ کیلومتری تاسیسات تولید تراشه سامسونگ در شیان، احداث کند.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تلاش برای ساخت کارخانه جدید با استفاده از اطلاعات سامسونگ، به دلیل مسائل تامین مالی، به شکست منتهی شد.

دادستان‌های کره جنوبی اعلام کردند: شش فرد دیگر را به دلیل مشارکت در این جرم متهم کردند که شامل یک کارمند شرکت بازرسی بوده که متهم شده است طرح معماری کارخانه نیمه‌رسانای سامسونگ را لو داده است.

دادستان‌های کره جنوبی برآورد کردند که این سرقت اطلاعات، حداقل ۳۰ میلیارد وون معادل ۲۳ میلیون دلار، به سامسونگ الکترونیکس زیان وارد کرده است.

دفتر دادستان‌ها اعلام کرد: این یک جرم جدی بوده که ممکن است با متزلزل کردن اساس و شالوده صنعت تراشه داخلی، در شرایطی که رقابت فشرده‌ای بین تولیدکنندگان تراشه وجود دارد، ضربه سنگینی به امنیت اقتصادی ما وارد کند.

این کیفرخواست در شرایطی صادر شده که کره جنوبی وعده داده است حمایت از بخش تراشه خود را مضاعف کند. یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی، رقابت در این صنعت را در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان چین و آمریکا، یک جنگ تمام عیار خوانده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های سامسونگ و اس کی هانیکس کره جنوبی، دو تولیدکننده بزرگ تراشه حافظه در جهان هستند و میلیاردها دلار در کارخانه‌های تراشه در چین سرمایه گذاری کرده‌اند.

کد خبر 30612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =