پیش بینی قیمت سکه ۱۷تیر از مسیر قیمت طلا و دلار

در شرایط فعلی، معامله گران درباره سرنوشت قیمت سکه امامی در روز جاری نظرات متفاوتی دارند.عده ای از سکه بازان با اشاره به رفتار سکه در هفته قبل می گفتند احتمالا در روزهای ابتدای هفته جاری‌ قیمت سکه جهش معناداری را ثبت نخواهد کرد و در همان محدوده روزهای گذشته معامله خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در آخرین روز معاملات نقدی هفته گذشته با وجود سیگنال صعودی قیمت دلار نوسان قابل ملاحظه ای را تجربه نکرد.فلز گران بهای داخلی عصر پنجشنبه گذشته تقریبا ۵۰ هزار تومان بر ارزش خود افزود و در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

**ثبات در بازار سکه 

در معاملات پشت خطی دیروز و دیشب قیمت سکه نسبت به پنجشنبه افت و خیز قابل توجهی را ثبت نکرد.در شرایط فعلی،معامله گران درباره سرنوشت قیمت سکه امامی در روز جاری نظرات متفاوتی دارند.عده ای از سکه بازان با اشاره به رفتار سکه در هفته قبل می گفتند احتمالا در روزهای ابتدای هفته جاری‌ قیمت سکه جهش معناداری را ثبت نخواهد کرد و در همان محدوده روزهای گذشته معامله خواهد شد.

**عقبگرد نرخ دلارفردایی 

دسته ای دیگر روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته را از طریق دلار پیش بینی کردند.گفته می شود در معاملات پشت خطی دلار کمتر کسی تمایل داشت دست به خرید بزند و اسکناس آمریکایی با افت تقریبا سه پله ای  تا مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. عده ای از معامله گران با اشاره عقبگرد نرخ دلار فردایی می گفتند این امروز ممکن است کفه ترازوی کاهشی ها در بازار سکه را سنگین کند. به عقیده این دسته در صورتی که دلار در روز جاری مرز یاد شده را هم از دست دهد صعود سکه به پله های بالاتر دشوار خواهد شد. با این حال درصورتی که مرز یاد شده حفظ شود سکه ممکن در همان محدوده روز های قبل نوسان کند. 

**نوسان صعودی قیمت طلا

در مقابل قیمت طلای جهانی که در روز پنجشنبه تا ابتدای مرز ۱۹۰۰ دلار پایین آمده بود در روز جمعه نوسان صعودی را ثبت کرد و تا ۱۹۲۵ دلار بالا رفته بود.عده ای مکی گفتند این امر شاید تا حدودی از افت قیمت سکه در روز جاری جلوگیری کند. 

**سیگنای های سیاسی به بازار سکه 

برخی هم نیم نگاهی به اخبار سیاسی دو روز اخیر داشتند. به عقیده آنها در یکی دو روز اخیر دو بیانیه سیاسی مهم منتشر شده که ممکن است مانع از عقب‌نشینی قابل توجه قیمت‌ها شود.

اولین بیانیه در واقع بعد از نشست  شورای امنیت سازمان ملل  بود. تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست دوره‌ای  شورای امنیت سازمان ملل  در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران "هیچ توجیه غیرنظامی معتبری" برای غنی‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

از سوی دیگر به دنبال تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران، وزارت امور خارجه آمریکا هم دیروز با صدور بیانیه‌ای از این از اقدام انگلیس حمایت کرد.

در این بین رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که همکاری با ایران در سطح مطلوب نیست. آنطور که گروسی مدعی شده در حال حاضر تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران متوقف شده و پیشرفت چشمگیری در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 31589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =