معاملات کالا در بورس‌های برمبنای اسناد اعتباری انجام می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای بورس‌های کالایی را مجاز به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس‌های بر مبنای اسناد اعتباری و ایجاد ابزار لازم برای تبدیل اسناد اعتباری به ریال کردند.

به گزارش بیداربورس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه، ماده ۲۰ طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

طبق بند الف ماده ۲۰ -‌ ‌به منظور ایجاد زیرساخت تأمین مالی در زنجیره، بورس‌های کالایی مجازند نسبت به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس‌های ذی‌ربط بر مبنای اسناد اعتباری نظیر برات الکترونیکی و سایر اسناد اعتباری قانونی و همچنین ایجاد ابزار لازم برای تبدیل اسناد اعتباری فوق‌الذکر به ریال اقدام نمایند. دستورالعمل این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌گردد.

ب - در بندهای (۵) و (۶) ماده (۷) قانون بازار اوراق بهادار با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مصوب  ۰۱/ ۰۹/ ۱۳۸۴ ، بعد از عبارت «تأسیس» عبارت «و فعالیت» و بند (۷) آن، به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

۷. تصویب اساسنامه بورس‌ها، کانون‌ها، نهادهای مالی و شرکت‌های سهامی عام ثبت‌شده نزد سازمان و الزام آنها به تطابق اساسنامه‌های خود با آن

ج- مفاد ماده ۱۵ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوبه ۱۴۰۱/۲/۳۱ درخصوص کلیه اشخاص حقوقی خصوصی از قبیل موسسات، شرکت ها و بنگاه ها یا اعضای هیات مدیره و مدیران عامل آن ها در موضوعات مرتبط با همان شرکت یا موسسه یا بنگاه نیز لازم الاجرا خواهد بود.

کد خبر 32672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =