سود مجمع "آپ" کمتر از یک ماه بعد از برگزاری مجمع سالانه واریز شد

سود نقدی سهامداران شرکت بورسی آسان پرداخت کمتر از یک ماه از زمان برگزاری مجمع سالانه پرداخت شد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت آسان پرداخت پرشین از پرداخت سود زودتر از موعد سهامداران در کمتر از یک ماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، سود سهامداران حقیقی، سبدها و صندوق های سرمایه گذاری دارای کمتر از ۹۰۰ میلیون سهم، ۱۴ مرداد از طریق سجام پرداخت شد و در این مرحله از پرداخت بیش از ۳۱.۵ هزار سهامدار سود تقسیمی مجمع را دریافت کردند. همچنین سهامداران حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری دارای بیش از ۹۰۰ میلیون سهم می‌توانند در مهلت قانونی نسبت به دریافت سود اقدام کنند. سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

پیش از این قرار بود، پرداخت سود تقسیمی "آپ" مهر سال جاری صورت گیرد اما طبق زمان بندی منتشره در سامانه کدال، زمان آن به مرداد ماه و کمتر از یک ماه کاهش یافت.

علی اکبر فراهانی مدیرعامل آسان پرداخت در مجمع این شرکت گفت: در حوزه سود خالص شرکت اصلی با وجود فشار رقابت، محدودیت‌های سرمایه گذاری، فناوری و تحریم‌ها ضمن افزایش ۱۳ درصدی درآمدها، رشد سودآوری ۴.۱ درصدی را تجربه کرد اما در شرکت‌های تابعه این سود آوری از زیان ۵ میلیارد تومانی طی سال گذشته به سود ۸ میلیارد تومانی و رشد ۲۵۰ درصدی رسید. امید می رود در سال جاری این روند ادامه داشته و شرکت‌های تابعه سودآورتر شده و از آن‌ها به عنوان یک اهرم برای رقابت در شرکت اصلی استفاده شود.

وی افزود: در راستای اهداف و چشم انداز "آپ" با توجه به رقابت سنگینی که در حوزه پرداخت وجود دارد، سعی شده رویکرد متفاوتی اتخاذ شود و با سرمایه گذاری در حوزه‌های جدید، شرکت‌هایی را داشته که بخش دیگری از سودآوری شرکت و گروه را ایجاد کنند. سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت اصلی رشد ۱۲ تا ۱۳ درصدی در حوزه درآمدهای عملیاتی داشت که این عدد در شرکت‌های تابعه با رشد ۳ برابری همراه بود.

کد خبر 32712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =