شعبه ویژه سپرده گذاری مرکزی افتتاح شد

شعبه ویژه شرکت سپرده گذاری مرکزی در شعبه بلوار کشاورز بانک پارسیان با ارائه خدمات بازار سرمایه همراه با اعلام پیش بینی تقسیم سود متمرکز۵۰ درصد شرکت ها افتتاح شد.

به گزارش بیدار بورس، رونمایی از خدمات بازار سرمایه در شعبه ویژه شرکت سپرده گذاری مرکزی در بانک پارسیان بلوار کشاورز با حضور حسین فهیمی مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی و جمعی از مدیران و معاونین بانک انجام شد.

براین اساس، حسین فهیمی با اشاره به همکاری بین وجهی با بانک پارسیان گفت: نمونه ای از همکاری بین بخشی بین دو بازار پول و سرمایه شکل گرفت تا خدمات مشترکی از طریق یک پنجره واحد به مشتریان ارائه شود و افرادی که به این درگاه ها همانند این شعبه بانک پارسیان مراجعه می کنند بتوانند علاوه بر انجام خدمات بانکی به خدمات بازار سرمایه هم دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در واقع مشتریان می توانند از طریق مراجعه به شعب بانک، خرید و فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری در هر یک بازارها و دریافت سود را در اختیار داشته باشند و حتی از طریق اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که خدمات بانک را دریافت می کنند به همان طریق خدمات بازار سرمایه را هم دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته که توزیع سهام نزدیک به 50 میلیون نفر از مشمولین سهام عدالت برای اولین بار به انجام رسید، میزان سهم و سود متعلق هر یک از سهامداران محاسبه شد. باتوجه به اقدامات بانک پارسیان برای طراحی درگاه پرداخت سجام تاکنون دو موج ثبت نام در این سامانه پشت سر گذاشته شده و بالغ بر 35 میلیون نفر در این سامانه عضو شدند. به زودی این سامانه محلی برای ارائه خدمات سایر کسب و کارها در حوزه احراز هویت و شناسایی مشتری خواهد بود و انتظار می رود موج سوم ثبت نام و حضور در سامانه سجام بطور گستره تری صورت پذیرد.

فهیمی گفت: دریافت و پرداخت مالی سپرده گذاری مرکزی در حوزه معاملات اوراق بهادار بالغ بر دو برابر بودجه کل و 800 هزار میلیارد تومان بوده و 8 برابر بودجه کل هم عملیات تسویه صورت گرفته است. سال گذشته فقط یک ششم توزیع سود شرکت های بورسی و فرابورسی بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان از طریق سجام انجام شد و پیش بینی می شود 50 درصد سود شرکت ها بصورت متمرکز و از طریق سامانه سجام انجام شود.

بنابراین گزارش، خدمات قابل ارائه در شعبه بلوار کشاورز بانک پارسیان شامل صدور کد بورسی، احراز هویت سجام، صدور کد معاملاتی آنلاین، انجان تغییر ناظر سهام کارگزاری، معاملات اوراق بهادار، معاملات حضوری و اینترنتی اوراق بهادار و معاملات برخط اوراق بهادار (سامانه پارس تریدر) می شود.

کد خبر 3312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =