بازگشت اعتماد سهامداران و رشد شاخص با افزایش نرخ تسعیر ارز و تثبیت نرخ خوراک

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است افزایش نرخ تسعیر ارز و تثبیت نرخ خوراک پتروشیمی منجر به بازگشت اعتماد سهامداران و رشد شاخص بورس خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، عباس آرگون درباره تاثیر تصمیم جدید ارزی دولت و بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ تسعیر ارز از ۲۸.۵ به ۳۷.۵ هزار تومان به ایرنا اعلام کرد: این تصمیم به همراه اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی و صنایع به‌ طور حتم با تاثیر مثبت بر بورس همراه و زمینه‌ساز بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران خواهد بود.

هر سیاست منجر به حذف قیمت‌گذاری دستوری، افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد می‌تواند ضمن تاثیر بر بهبود روند بازار سرمایه به افزایش ورود پول از بازارهای واسطه‌ای به بازار سرمایه کمک کند اتفاقی مهم برای اقتصاد است.

قیمت‌گذاری دستوری و چند نرخی شدن ارز همواره باعث ایجاد رانت و فساد شده و با حرکت به سمت ارز تک نرخی علاوه بر نابودی فساد و رانت حاصل از ارزهای چند نرخی، شفافیت اقتصاد و سودآوری صنایع و اقبال به بازار سرمایه بهبود خواهد یافت.

باید با جلوگیری از اقدامات خلق‌الساعه، امکان پیش‌بینی آینده فراهم شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیال آسوده‌ به بازارها ورود کنند. در این میان کاهش دخالت‌ها نقش موثری در بورس و اقتصاد خواهد داشت و با پیش‌بینی پذیری اقتصاد می‌توان شاهد بهبود فضای کسب و کار و ثبات در قوانین و مقررات و ورود سرمایه‌های بیشتر به بخش‌های مولد بود.

کد خبر 33818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =