صندوق چندکالایی محصولات کشاورزی در مسیر بورس کالا

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: اولین صندوق چندکالایی به احتمال خیلی زیاد هفته اول مهر کار خود را شروع می‌کند.

به گزارش بیداربورس رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: خوشبختانه اولین صندوق چندکالایی به احتمال خیلی زیاد هفته اول مهر کار خود را با ورود صندوق کشاورزی نهال به محصول پسته شروع می‌کند. قبلا این صندوق تنها بر روی زعفران فعالیت می‌کرد.

او در ادامه بیان کرد: البته برای این که بازار تقویت و به توسعه آن هم کمک شود ابزارهایی در جهت حمایت از این نوع صندوق از جمله اختیار معامله صندوق چندکالایی و قرارداد آتی بر روی پسته این صندوق را هم راه اندازی می‌کنیم. در کل هدف این است که از این صندوق بتوانیم در تمام زنجیره‌های  مربوط به ابزار مالی استفاده کنیم.

آراسته همچنین گفت: فاز دوم ما ورود این صندوق‌ها به کالاهای غیر از کشاورزی از جمله مس، فولاد و... است. پیگیری‌ها برای بحث معافیت‌های مالیاتی گواهی‌های این مورد هم در حال انجام و بررسی است.

او در خصوص اهمیت وجود صندوق‌های چندکالایی گفت: هدف از شکل‌گیری صندوق‌ها کمک به افرادی است که به شکل مستقیم نمی‌خواهند وارد سرمایه‌گذاری بر دارایی اصلی صندوق‌ها به سبب ریسک‌ها و موارد دیگر شوند. افراد با وارد شدن به این صندوق‌ها می‌توانند ریسک خود را پوشش دهند به این شکل که از آنجایی که صندوق‌های چندکالایی متمرکز بر چند کالا با ظرفیت متفاوت هستند فرد می‌تواند انتخاب بیشتری داشته باشد. مدیران صندوق هم به سبب اینکه با استراتژی‌های معاملاتی متفاوت وارد فرآیند بازار می‌شوند این کمک را می‌توانند به سرمایه‌گذاری کنند که مستقیم وارد بازار نشوند و ریسک‌های تحمیلی کاهش پیدا کند علاوه بر این می‌توانند از نوسانات جهانی هم عقب نمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 34173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =