رابطه مستقیم تامین مالی شرکت‌ها از طریق صکوک با عملکرد بازار سرمایه

حسن میثمی گفت: عملکرد بازارسرمایه و میزان عمق بخشی به معاملات رابطه‌ مستقیمی با بهره‌گیری شرکت‌ها از اوراق صکوک مرابحه به منظور تامین مالی دارد.

به گزارش بیداربورس حسن میثمی مدیر مشتقه بورس بیمه ایران، در رابطه با ماهیت اوراق صکوک مرابحه، اظهار کرد: اوراق صکوک مرابحه به سبب داشتن پشتوانه با اوراق قرضه متفاوت بوده، همچنین اوراق مرابحه مبتنی بر ابزارهای اسلامی است.

او افزود: بسیاری از کشورهای اسلامی به دنبال بهره‌گیری از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرربوی با قابلیت نقدشنوندگی بالا هستند، خوشبختانه اوراق صکوک مرابحه از تنوع مختلفی همچون اوراق مرابحه‌ی تأمین مالی، اوراق مرابحه‌ی رهنی، اوراق مرابحه‌ی تأمین نقدینگی و اوراق مرابحه‌ی تشکیل سرمایه‌ی تجاری برخوردار است که هرکدام از این اوراق کارایی و مزایای مخصوص خود را دارند.

مدیر مشتقه بورس بیمه ایران بیان کرد: طی دوسال اخیر با توجه به پیگیری شرکت مدیریت دارایی بازار سرمایه در راستای گسترش و کارایی اوراق صکوک مرابحه، خوشبختانه شرکت‌های متعددی برای تامین مالی از این مسیر اقدام کرده‌اند.

میثمی در پایان گفت: عملکرد بازارسرمایه و میزان عمق بخشی به معاملات رابطه‌ مستقیمی با بهره‌گیری شرکت‌ها از اوراق صکوک مرابحه به منظور تامین مالی دارد، در همین راستا سازمان بورس با همکاری بانک مرکزی ضمن افزایش اطلاع‌رسانی و توسعه این اوراق اسلامی، می‌بایست نظارت‌های لازم را در بحث کنترل میزان سود و زمان انتشار آنها انجام دهد.

کد خبر 34538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =