پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۶ مهر

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته جهش معناداری را ثبت کرد. با این حال در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در روز چهارشنبه را چگونه پیش‌ینی می کنند؟

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته تا نزدیک مرز ۵۱ هزار تومان بالا رفت. این اتفاق در حالی بود که اسکناس آمریکایی روز دوشنبه را با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به پایان رساند.

 فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند در کنار جنگ غزه و اسرائیل، دیروز قیمت دلار به اخبار و سیگنال‌های منفی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا واکنش صعودی نشان داد.

 روز گذشته شورای اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی را که در ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسید را همچنان حفظ می‌کند.

بر اساس بند غروب توافق برجام قرار بر این بود که در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶مهر) تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های موشکی و تسلیحاتی ایران به پایان رسیده و امکان خریدوفروش تجهیزات نظامی برای ایران فراهم شود.

 با نزدیک‌شدن به تاریخ فوق سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان با نامه‌ای به کمیسیون اروپا به جوزف بورل اعلام کرده بودند که تحریم‌های ایران را در سررسید تاریخ فوق‌الذکر حفظ خواهند کرد که در روز قبل درست یک روز مانده به اجرایی‌شدن بند غروب شورای اروپا اعلام کردند که تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران حفظ خواهد شد.

 با اعلام اتحادیه اروپا یکی از موارد اصلی برجام و مفاد اصلی قطعنامه ۲۲۳۱ نقض شد و همین مسئله باعث رشد قیمت ارز در روز قبل شد.

همچنین یک خبر به بازار رسید مبنی بر اینکه ۱۱۳ عضو کنگره آمریکا به بایدن نامه دادند که به دلیل «تأمین مالی حماس» مکانیسم ماشه را فعال و مانع فروش نفت ایران بشود.

 قیمت درهم در حمایت مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با کاهش تا ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان پایین رفت و در ادامه با افزایش به بالای مرز حمایت برگشت. در نهایت قیمت درهم امارات به حوالی مرز کانال ۱۴ هزار تومان رسید.

 تحلیل‌گران فنی دلار معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز مهم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد می‌توان گفت که از اصلاح دست کشیده و دوباره وارد روند صعودی شده است. از نگاه آن‌ها اولین مقاومت بازار هم حوالی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. یک خبر نیز در روز سه‌شنبه به بازار رسیده دلار تلگرامی در آستانه ورود به کانال ۴۹ هزارتومانی است. این در حالی بود که قیمت دلار در آن زمان حتی به کف کانال ۵۰ هزار تومان نیز نرسیده بود. معامله‌گران می‌گفتند بازارساز با کمک خبرگزاری‌ها می‌خواهد با جو روانی فعالان را فروشنده کند.

کد خبر 35161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =