۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تحلیل تکنیکال قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه‌شب مسیر رشد را دنبال کرد و تا مرز ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران حکایت از رشد قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته دارد. طبق ادعای معامله‌گران نرخ دلار آزاد نخستین فعالیت‌های خود را در بازار صبح روز گذشته با حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به آخرین نرخ روز پیشین در رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. در ادامه بازار روز دوشنبه نرخ این ارز رشد ۳۵۰ تومانی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت نرخ نقدی دلار با حدود ۵۵۰ تومان رشد نسبت به قیمت پیشین در رقم ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان بسته شد.

 اما این پایان روند افزایشی دلار در روز گذشته نبود، بازار فردایی دلار در عصر روز دوشنبه محل جولان معامله‌گران افزایشی بود.به‌طوری‌که قیمت دلار فردایی در بازار عصر روز دوشنبه حوالی رقم ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان می‌کرد.

 بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند افزایشی حال حاضر بازار ناشی از تجمیع انتظارات تورمی است. به عقیده این افراد ریسک‌های سیاسی ناشی از عواقب درگیری‌های منطقه‌ای سبب شده تا تقاضا جهت خرید دلار افزایش یابد. از همین رو با وسعت گرفتن طرف تقاضا در بازار نرخ ارز نیز رشد کرده است. البته این در حالی است که بر اساس اخبار و سیگنال‌های منتشر شده به نظر می‌رسد دست بازارساز جهت کنترل نوسانات بازار پر بوده و نهاد بازارساز باتکیه‌بر درآمدهای ارزی ماه‌های اخیر، در صورت تمایل می‌تواند با تقویت بخش عرضه بازار، از رشد قیمت‌های پیاپی جلوگیری کند.

معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد دوباره می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. اما اگر قیمت دلار امروز به زیر مرز حمایت برود باتوجه‌به جو و هیجانی که در بازار حاکم است احتمال اینکه به کف ۵۰ هزار تومان و حتی زیر این کانال برود زیاد است.

 تکنیکال کارها می‌گویند در تایم فریم روزانه در مهرماه محدوده ۵۰ هزار تومان آر اس آی به‌عنوان نقطه حمایت عمل کرده و هر وقت دلار به این محدوده برخورد کرده دوباره به سمت پله‌های بالاتر گام برداشته است. اما با شکست روبه‌پایین کیو جنسن توسط تنکسن، روند نزولی شده و هنوز سیگنال صعودی صادر نشده است. فنی‌های بازار معتقدند مهم‌ترین مقاومت دلار مقاومت کیو جنسن در محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

 از سوی دیگر حمایت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان حمایت خط روند صعودی اخیر است که درصورتی‌که شکسته شود، حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان سقف ابر کومو به‌خاطر فلت بودن حمایت مهمی است. همچنین شکست ۴۹ هزار و ۲۰۰ از نظر تکنیکی به معنای ازدست‌رفتن ابرکومو و به معنای نزولی شدن روند است که در واقعیت خریداران نسبت به خرید اقدام خواهند کرد.

کد خبر 35392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =