۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
سود بیش از ۵۰ درصدی بانک عرب

سود خالص ۹ ماهه گروه بانک عرب با افزایش ۵۵ درصدی به ۶۳۰.۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از عرب نیوز، بانک عرب، بزرگ‌ترین وام‌دهنده اردن، با افزایش سود تسهیلات و سپرده‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش ۵۵.۳ درصدی در سود خالص را به ۶۳۰.۳ میلیون دلار در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳ رساند.

این وام‌دهنده، پایه سرمایه خود را با کل حقوق صاحبان سهام ۱۰.۸ میلیارد دلار در حالی که شاخص‌های کلیدی قوی باقی ماندند؛ نسبت تسهیلات به سپرده ۷۴ درصد و نسبت کفایت سرمایه ۱۶.۹ درصد، حفظ کرد.

این گروه  بدون در نظر گرفتن تاثیر کاهش ارزش ارز، اعلام کرد که تسهیلات آن با چهار درصد رشد به ۳۶.۳ میلیارد دلار رسیده، در حالی که سپرده‌ها با پنج درصد افزایش به ۴۹ میلیارد دلار رسید.

راندا سادیک، مدیرعامل این بانک گفت که بانک موفق به ارائه رشد مداوم از طریق نهادهای عملیاتی خود و در بخش‌های مختلف شده است.

سادیک اظهار کرد که گروه همچنان از مدل کسب‌وکار متنوع و استراتژی ریسک خود بهره می‌برد و شاخص‌های کلیدی در جایی که نسبت تسهیلات به سپرده ۷۴ درصد بود، قوی باقی می‌ماند و ذخایر اعتباری در مقابل تسهیلات غیرجاری همچنان از ۱۰۰ درصد فراتر می‌رود و نسبت کفایت سرمایه ۱۶.۹ درصد است.

صبیح مصری، رئیس هیئت مدیره گفت که این نتایج نشان دهنده موفقیت بانک در پیگیری استراتژی رشد خود، علیرغم محیط چالش‌برانگیز است.

کد خبر 35606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =