پیش‌بینی بازار سهام امروز ۱۳ آبان

بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته دوم آبان ماه با افت تراز شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران مواجه بود. کاهش تراز شاخص کل بورس تهران در حالی به ثبت رسید که ارزش معاملات خرد افزایش داشت و روند خروج جریان پول حقیقی تشدید شد.

سبقت شاخص هم‌وزن در روند نزولی بورس تهران/ پیش بینی بازار سهام امروز 13 آبان

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد افت تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت کاهش تراز شاخص کل بود. ریزش تراز شاخص‌های اصلی بازار سهام در معاملات روز چهارشنبه قوی تر از روز سه‌شنبه بود و تغییرات شاخص کل از مابقی شاخص‌ها ضعیف‌تر بود. افزایش تغییرات منفی شاخص‌های سهامی در معاملات هفته گذشته که با ریزش سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی در اولین روز معاملاتی هفته دوم آبان ماه به وقوع پیوسته؛ روند نزولی شاخص کل را بیش از پیش درگیر مقاومت کرده است. با افزایش شدت خروج جریان پول حقیقی در دومین هفته آبان ماه، به نظر می‌رسد عامل اصلی توقف شاخص‌های سهامی ضعف چشم‌اندازهای اقتصادی صنایع و بازارهای موازی است که با افزایش تنش‌های سیاسی بیش از پیش تار شده است.

روز چهارشنبه، دو شاخص اصلی از بازار بورس تهران افت تراز داشتند و شکاف بازدهی این شاخص‌ها حکایت از ریزش بیشتر شاخص کل هم‌وزن داشت؛ شاخص‌ کل و هم‌وزن فرابورس ایران عملکرد مشابه داشتند و افت شاخص هم‌وزن در این بازار نیز بیشتر از شاخص کل بود. روز معاملاتی اخیر شاخص‌های اصلی فرابورس ایران تماماً قرمز پوش بودند. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص هم‌وزن با ۲.۱۳ درصد افت به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با ۷۴ صدم درصد کاهش تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت  ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با ۲۳.۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت مخابرات با ۵.۷ میلیارد تومان و صنعت زراعت و فعالیت‌های کمکی به نهاده‌های مالی واسط با ۲.۴ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۱۰۳.۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۹۱.۲ میلیارد تومان و صنعت فلزات اساسی با ۸۹.۲ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

کد خبر 35767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =