پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۴ آبان

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته به دنبال کاهش قیمت دلار، ریزش ۶۵۰ هزارتومانی را ثبت کرد. پیشکسوت‌های بازار برای دومین روز هفته می‌گفتند سکه‌بازان احتمالاً به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا با خیال راحت‌ در موقعیت خرید یا فروش قرار گیرند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار سکه در اولین روز هفته جاری شاهد تخلیه هیجانات جناح افزایشی بود. قیمت سکه امامی که در روزهای پایانی هفته قبل به‌واسطه اخبار مربوط به سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان آرایش صعودی به خود گرفته بود، روز گذشته شنبه ۱۳ آبان‌ماه همزمان با کاهش قیمت دلار نزولی شد. آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته قیمت سکه امامی ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد و تا سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. این قیمت در واقع کاهش ۶۵۰ هزارتومانی فلز گران‌بهای داخلی در یک روز را نشان می‌دهد.

البته در معاملات پشت خطی شنبه‌شب هم این کاهش هیجان نمایان بود و سکه بازان سعی کردند در موقعیت خرید قرار نگیرند.

پیشکسوت‌های بازار می‌گفتند سکه بازان احتمالاً به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا با خیال راحت‌تری در موقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند

قیمت دلار که در معاملات پشت خطی جمعه در حدود ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسیده بود روز گذشته کاهش معناداری را تجربه کرد و تا پله اول کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

فنی‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد. با این‌ حال اگر نرخ دلار مانند روز قبل اصلاح شود، این امر می‌تواند جسارت خریداران را دوباره کاهش دهد و بازار شاهد تداوم ریزش سکه شود. به عقیده این دسته اگر سکه امامی حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه نه‌تنها تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان بلکه پله‌های انتهای مرز ۲۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

کد خبر 35867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =