آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا، نفت، شاخص دلار و...

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با کاهش قیمت طلا، نفت و شاخص دلار، روند افزایشی فلزات پایه و ... همراه شد.

به گزارش بیداربورس، وضعیت بازارهای جهانی در پایان هفته دوم آبان از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، هفته گذشته، استقبال از بازارهای سهام بر اثر کاهش شاخص دلار و توقف نرخ بهره فدرال رزرو، منجر به کاهش قیمت طلا به ۱.۹۹۳ دلار در هر اونس طلا شد. شاخص دلار نیز به کمترین سطح شش هفته اخیر و به ۱۰۵.۱ واحد و کمترین رقم هفتگی از ماه جولای کاهش یافت.

در خصوص جو حاکم بر بازار نفت، قیمت نفت برنت برای دومین هفته متوالی با ۲.۹ دلار کاهش به ۸۵.۱ دلار رسید. کاهش نگرانی در خصوص کاهش تقاضا با احتمال گسترش تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش ذخائر نفتی آمریکا همزمان با عملکرد ضعیف‌تر از انتظار شاخص PMI چین منجر به کاهش قیمت نفت برنت شد.

در فضای اقتصاد کلان حاکم بر بازار جهانی، فلزات پایه تحت‌تاثیر تضعیف شاخص دلار و احتمال پایان کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، روند افزایشی داشتند. قیمت اوره نیز در هر دو منطقه خاورمیانه و فوب ایران ثابت بود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir مراجعه شود.

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا، نفت، شاخص دلار و...

کد خبر 35947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =