۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

پیش بینی بورس در هفته چهارم آبان

رامین محمودی_تحلیلگر واحد تمتا شرکت سبدگردان هدف
پیش بینی بورس در هفته چهارم آبان

به باور یک کارشناس بازارسرمایه، با توجه به وجود ریسک‌های متعدد بیرونی و ابهامات بسیاری که همچنان در صنایع مختلف وجود دارد، ادامه دار بودن روند مثبت هفته گذشته بازارسرمایه برای روزهای آتی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. برای ادامه دار بودن افزایش تقاضا و روند مثبت بازارسرمایه به محرک‌های قوی‌تری نیاز است؛ بنابراین انتظار می‌رود در هفته پیش رو به مرور با کاهش نسبی تقاضا در بازار روبرو شویم و در مجموع هفته متعادلی را در پیش داشته باشیم.

**رشد ۵ درصدی بازارسرمایه

رامین محمودی، تحلیلگر واحد تمتا شرکت سبدگردان هدف، در گفت‌وگو با بیداربورس، با اشاره به این موضوع که در هفته گذشته پس از چند هفته پر التهاب و پر عرضه، شاهد افزایش نسبی تقاضا در بازارسرمایه بودیم؛ خاطرنشان کرد: با شروع هفته و با کم‌رنگ شدن احتمال گسترش جنگ در منطقه ارزش معاملات نسبت به دو ماه اخیر افزایش یافت و همچنین با ورود نقدینگی به بازار شاهد رشد حدود ۵ درصدی شاخص کل بودیم.

**علت خروج پول از بورس چه‌بود؟

او در ادامه عنوان کرد: این روند تا پایان هفته ادامه نیافت و با رسیدن به پایان هفته شاهد کاهش تقاضا و خروج پول بودیم که اصلی ترین دلیل آن را می‌توان برطرف نشدن کامل ریسک‌های بیرونی بازار و عدم تمایل سرمایه‌گذارن به حضور طولانی مدت در شرایط فعلی بازار دانست.

به باور محمودی با توجه به وجود ریسک‌های متعدد بیرونی و ابهامات بسیاری که همچنان در صنایع مختلف وجود دارد، ادامه دار بودن روند مثبت هفته گذشته بازارسرمایه برای روزهای آتی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

**بازارسرمایه نیازمند محرکی قوی

این کارشناس بازارسرمایه همچنین عنوان کرد: برای ادامه دار بودن افزایش تقاضا و روند مثبت بازارسرمایه به محرک‌های قوی‌تری نیاز است؛ بنابراین انتظار می‌رود در هفته پیش رو به مرور با کاهش نسبی تقاضا در بازار روبرو شویم و در مجموع هفته متعادلی را در پیش داشته باشیم.

وی در ادامه، اضافه کرد: بازار سرمایه بیشتر از هر چیز به ثبات در سیاست‌گذاری و همچنین ثبات سیاسی و اقتصادی نیازمند است، تا بتواند با جذب سرمایه و هدایت آن به سمت تولید گامی موثر در رشد اقتصادی کشور بردارد؛ شرایطی که در حال حاضر فاصله بسیاری با آن در بازار وجود دارد.

**شرط شروع رالی صعودی بورس چیست؟ 

محمودی معتقد است که هر چه این فاصله کاهش یافته و شاهد ثبات در سیاست‌گذاری و کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی باشیم، با توجه به گزارشات مناسب شرکت‌ها در ۶ ماهه ابتدایی سال و ارزندگی بسیاری از سهام بازار در قیمت‌های فعلی، میتوان انتظار شروع یک رالی صعودی در صورت مهیا شدن شرایط در بازار را داشت.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 36066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =