پیش‌بینی بورس فردا ۲۱ آبان ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با کمترین میزان تغییرات کار را تمام کرد شاخص در ابتدای نیمه اول رویه مثبت را آغاز کرد؛ اما در نهایت در نیمه دوم بازار این رویه به منفی ختم شد و شاخص در محدوده‌های قبلی و با افت ۱۶۰۰ واحدی کار را تمام کرد.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اکواقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با افت ۱۶۰۰ واحدی همراه شد تا همچنان در محدوده‌های ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحدی قرار گرفته باشد و به گفته اهالی تکنیکالیست بازار شاخص نتواند از مقاومت میانگین ۵۵ روزه خود عبور کند.

 ارزش بازار با افت اندکی نسبت به روز چهارشنبه روی عدد ۷ هزار و ۱۳۳ همتی ایستاد و ارزش معاملات در بازار نیز حوالی ۴ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان ثبت شد.

 نمادهای فارس، فولاد، فملی و نماد اخابر نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی بازار روز جاری داشتند و در مقابل بیشترین توجه بازار به نماد شستا بود در این میان نماد ذوب همچنان مورد توجه و علاقه خریداران بازار است و قیمت پایانی این نماد حدود ۳ درصدی مثبت به کار خود پایان داد.

 امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در توییتی عنوان کرده است که "در راستای برخورد با فعالیت‌های اغواگرایانه در فضای مجازی، روز کاری گذشته تخلفی مبنی بر تشویق عموم به خرید از طریق ارائه سیگنال و هم‌زمان قرار گرفتن در سمت فروش، به عنوان یکی از مصادیق اقدامات متخلفانه در فضای مجازی کشف شد و معاملات کد منتسب به ادمین کانال تایید نگردید."

 این در حالی است که ساجد حاتمی، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران، تشکل‌های خود انتظام و بازار در خصوص تخلفات صورت گرفته این طور عنوان کرده است که پیرو دریافت گزارش تخلف از مدیریت نظارت بر بورس‌ها با موضوع انجام معاملات متکی بر اطلاعات نهانی توسط مدیر معاملات یک شرکت کارگزاری، فرآیند رسیدگی انضباطی به این پرونده آغاز و در نهایت رأی قطعی مبنی بر لغو تمامی گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه برای شخص متخلف صادر شد.

 دیگر خبری که سازمان بورس منتشر کرده است که البته بیشتر تایید بر شایعه‌ای است که در بازار رخ داده خبر امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی است بورس است. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

**بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت اندکی کار را تمام کرد تا نشان دهد فعلاً تصمیمی برای تعیین مسیر خود چه صعودی و چه نزولی ندارد. شاخص در ابتدای بازار روز جاری با استقبال کم رنگ خریداران مواجه شد که طولی نکشید و در نیمه دوم بازار خریداران جاری خود را به عرضه کنندگان دادند و رخ نقشه و شاخص را منفی کردند.

 از منظر تکنیکالی برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران واگرایی‌های ایجاد شده در کف قیمتی اندیکاتور RSI باعث شد که در هفته گذشته شاهد رشد آرام در شاخص کل باشیم که در بررسی‌های هفته گذشته نیز عنوان شد که شاخص برای ادامه دار بودند روند صعود خود نیاز دارد که از پس میانگین ۵۵ روزه خود برآید که این موضوع صرفاً باید با افزایش ارزش معاملات در بازار اتفاق خواهد افتاد.

 سازمان بورس اوراق بهادار با هماهنگی بانک مرکزی محدودیت‌های واریز وجه به حساب کارگزاری‌ها را بر داشته است تا شاید از این طریق بتواند به ورود نقدینگی به بازار سرمایه کمک کرده و ارزش معاملاتی را افزایش دهد.

 عبور از میانگین ۵۵ روزه برای شاخص کل به همراه افزایش ارزش معاملات در بازار نقطه امیدی برای اهالی تکنیکالیست بازار خواهد بود تا بازار را به مسیر صعودی برگرداند.

کل

کد خبر 36083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =