انتقاد سهامداران از عملکرد حفاری شمال

اقدام مدیران شرکت حفاری شمال در ارسال با تاخیر اطلاعات مهم و مربوط به واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه میدان پارس جنوبی و عدم توقف نماد توسط سازمان و شرکت بورس منجر به بروز انتقادات سهامداران شد.

به گزارش بیداربورس، معاملات امروز بورس در حالی با کاهش بیش از ۹۵ هزار واحدی شاخص و ثبت رقم دو میلیون و ۴۶ هزار تایی این متغیر مهم همراه شد که عده ایی از سهامداران و فعالان بازار انتقاداتی از عملکرد مسئولان سازمان بورس و شرکت حفاری شمال مطرح کردند.

براساس این گزارش، شب گذشته خبر واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه میدان مشترک پارس جنوبی به چهار شرکت حفاری و اکتشاف و تولید ایرانی و با اعتبار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلاری و زمان حدود سه ساله توسط محسن خجسته‌مهر معاون وزیر نفت اعلام شد و هر چند نامی از ۴ شرکت برده نشد اما مشخص بود که یکی از ۴ شرکت، حفاری شمال خواهد بود اما هیچ سندیتی برای این احتمال وجود نداشت تا حداقل از طریق رسانه ها، اعلام شود.

برهمین اساس انتظار می رفت مدیران "حفاری" قبل از شروع معاملات از ۹ صبح این موضوع مهم را از طریق کدال به سازمان و شرکت بورس و سهامداران اعلام می کردند تا انصاف در دسترسی همگانی به اطلاعات و صیانت از حقوق سهامداران رعایت شود اما عدم اطلاع رسانی، موجب تشکیل صف خرید سنگین و رشد ۶.۴ درصدی قیمت سهام "حفاری" شد.

این وضعیت تا ساعت ۱۱: ۱۱ دقیقه ادامه داشت تا اینکه مدیران شرکت در کدال اعلام کردند: حفاری شمال در استعلام قیمت برای پروژه حفاری ۹ حلقه چاه in fill در میدان گازی پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس به مبلغ کل قرارداد ۳۰۸.۱۴۳.۴۶۲ دلار بصورت EPD برای یک دکل دریایی به مدت ۳۳ ماه برنده شده است.

به این ترتیب در شرایطی سهامداران از عملکرد دارندگان رانت اطلاعاتی ، مدیران حفاری شمال و مسئولان سازمان بورس و شرکت بورس ، گلایه دارند که احتمال دارد معاملات امروز سهام " حفاری" به دلیل عدم رعایت انصاف یا ظن دستکاری، تایید نشود که برای مشخص شدن این احتمال باید منتظر پیام ناظر در ساعت های آینده ماند.

کد خبر 36256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =