آخرین تغییرات بازارهای جهانی فولاد

آخرین وضعیت بازارهای جهانی فولاد نشان می دهد که قیمت سنگ آهن، قراضه و بیلت در بازارهای جهانی افزایشی شده است.

**سنگ آهن مجددا از ۱۳۰ دلار گذشت

به گزارش بیداربورس،قیمت سنگ آهن وارداتی در چین مجددا افزایش یافت و از ۱۳۰ دلار عبور کرد. افزایش خرید فولادسازان چینی از قیمت سنگ آهن حمایت کرد. متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد نیز ۲.۱۵ دلار رشد داشت و به ۱۳۱.۹ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید. ظاهرا افزایش ارزش یوان از تمایل به خرید کارخانه ها حمایت کرده است.

**رشد قیمت در بازار قراضه ترکیه

آخرین قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ در ترکیه یک دلار رشد روزانه داشت و به ۳۸۶.۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. قراضه امریکا در ۳۹۳ دلار هر تن سی اف آر برای ترکیب ۱۰-۹۰ معامله شد که معادل ۳۸۸ دلار برای قراضه ۲۰-۸۰ است. قراضه سنگین اروپا نیز در ۳۸۵ تا ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر معامله شد.

اخیرا میلگرد فولادسازان ترکیه خریداری نداشت از این رو قیمت های جاری قراضه برایشان به صرفه نیست. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۲.۵ دلار رشد داشت و ۵۷۲.۵ دلار هر تن فوب است. برخی اظهار داشتند با این که اخیرا فولادسازان ترکیه با کمبود تقاضای میلگرد روبرو بودند ولی نیاز به خرید قراضه دارند مگر این که بخواهند تولید فولاد خود را کاهش دهند که بعید به نظر می رسد.

**رشد قیمت بیلت در چین

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۳ دلار هر تن رشد داشت و به ۵۱۳ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده رسید. رشد قیمت میلگرد در بورس شانگهای، کاهش موجودی بازار و نزدیکی زمستان از بازار بیلت و قیمت ها حمایت کرد.همچنین قابل ذکر است قیمت قرارداد تحویل ژانویه میلگرد در بورس شانگهای ۸ دلار رشد داشته به ۵۵۶ دلار هر تن رسید.

**کاهش تولید میلگرد در چین

آمار نشان می دهد بین ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی تولید میلگرد چین ۱.۲ درصد افت سالانه داشت و به ۱۹۲.۷ میلیون تن رسید.در ماه اکتبر هم میزان تولید افت ۱۲.۱ درصدی نسبت به اکتبر سال قبل داشته ۱۹.۳ میلیون تن ثبت شد و برای سومین ماه متوالی نزولی بود.

سرمایه‌گذاری‌های چین در بازار املاک در طول سال نسبت به ژانویه تا اکتبر سال قبل ۹.۳ درصد کاهش یافت و به ۹.۵۹ تریلیون یوان رسید. قیمت میلگرد نیز در بازار چین ماه گذشته افزایش داشته با ۵ دلار رشد به ۵۴۳ دلارهر تن با مالیات بر ارزش افزوده رسید.

کد خبر 36534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =