واحد گازی "بجهرم" برای ۶۰ روز از مدار خارج شد

واحد گازی شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم به دلیل تعمیرات اساسی برای ۶۰ روز از مدار خارج و طبق برآوردها با کاهش ۲۵.۹ میلیارد تومانی درآمد روبرو می شود.

به گزارش بیداربورس شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از توقف ۶۰ روز فعالیت واحد گازی به دلیل تعمیرات اساسی و پیش بینی کاهش ۲۵.۹ میلیارد تومانی درآمد خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "بجهرم" اعلام کرد: با توجه به ماهیت شرکت های نیروگاهی و دستورالعمل شرکت فروشنده/ سازنده، نیروگاه های تولید برق طی یک برنامه زمانبندی شده مشخص و پس از سپری شدن مدت زمان معینی از کارکرد تولید اقدام به تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق می کند. هر کدام از واحدهای نیروگاه با توجه به شرایط و مدت زمان بهره برداری و نتایج بازدیدهای قبلی و نیز مجوز صادر شده از مراجع ذیصلاح در وزارت نیرو و شرکت های تابعه نظیر شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، شرکت مدیریت شبکه برق ایران و دیسپاچینگ ملی) برای بازدید و تعمیرات از مدار تولید خارج و متعاقبا عملیات لازم در خصوص آن واحد انجام می شود.

در این راستا واحد یک گازی G۱۱ نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با توجه به برنامه های تعمیراتی در نظر گرفته شده در فصل غیر اوج سال در بازه زمانی حدودا ۶۰ روزه با حضور پیمانکاران ذیصلاح و نیروهای نیروگاه از مدار خارج می شود تا تعمیرات اساسی با هدف پیشگیری از توقف های پیش بینی نشده آتی و افزایش قابلیت اطمینان تولید انجام پذیرد.

فرآیند زمانی انجام تعمیرات و خروج واحد G۱۱ نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم از مدار تولید از ساعت ۰۰:۵۳ روز ۲۲ آبان با خروج واحد از مدار تولید آغاز و پس از اتمام تعمیرات اساسی به مدار تولید باز می گردد. انتظار می رود با توجه به زمان خروج واحدها، تولید و درآمد نیروگاه با کاهش ۲۵.۹ میلیارد تومانی مواجه شود.

کد خبر 36568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =