تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: محدوده ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحد را می‌توان قوی‌ترین حمایت برای شاخص کل بورس در نظر گرفت.

به گزارش بیداربورس،  علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد دو میلیون و ۳۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش کمتر از یک درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۲ هزار واحد رسید تا هفته‌ای آرام، ولی رو به منفی در بورس تهران رقم بخورد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: با توجه به حرکت منفی شاخص در هفته‌های گذشته، احتمال درجا زدن و کاهش مجدد شاخص در هفته پیش رو زیاد است. از این رو حمایت محدوده ۱.۹۵۰.۰۰۰ را می‌توان قوی‌ترین حمایت در نظر گرفت. چنانچه شاخص کل بتواند محدوده ۲.۰۵۰.۰۰۰ واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، احتمال شکل گیری روند صعودی جدید دور از انتظار نیست.

شاخص کل

او در ادامه در خصوص شاخص کل هم وزن هم مطرح کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است وضعیتی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۷۰۲ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از افزایش حدود نیم درصدی، در پایان هفته به عدد ۷۰۶ هزار واحد رسید. شرایط کلی این شاخص بهتر شاخص کل بورس است و پیش بینی می‌شود پس از کمی درجا زدن، به روند صعودی خود ادامه دهد.

شاخص کل هم وزن

در نهایت ملک لی گفت: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 36611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =