پیش‌بینی مهم از قیمت دلار امروز ۵ آذر

قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز صعودی شد. در شرایط کنونی دو پیش‌بینی در مورد قیمت دلار وجود دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد رشد قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که در روزهای پایانی هفته قبل در بازه قیمتی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد، نخستین معاملات خود در بازار صبح شنبه را با افزایش ۱۵۰ تومانی در رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد و در نیمه ظهر روی پله‌های چهارم و پنجم کانال ۵۰ قرار گرفت. آن‌طور که معامله‌گران مدعی بودند نرخ دلار در ساعات پایانی فعالیت کاری بازار به ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. در پشت خط شنبه‌شب هم نرخ دلار در حدود ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد.

 از سوی دیگر، بازار ارز هرات دیروز نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرد. نرخ دلار هرات صبح شنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد؛ اما در ادامه اندکی پایین آمد و نسبت به دو روز قبل رنج شد و بر روی ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت.

 فارغ از بازار دلار، قیمت درهم امارات نیز روز گذشته در مقایسه با دو روز قبل نوسان صعودی را تجربه کرد و از ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. فنی کارها می‌گویند درهم در حال حاضر مقاومت مهم محدوده ۱۴ هزارتومانی را پیش رو دارد و اگر بالای آن تثبیت دهد قدرت بازیگران ارزی تهران بیشتر خواهد شد.

در شرایط کنونی دو پیش‌بینی در مورد قیمت دلار وجود دارد. دسته‌ای از پیش‌کسوت‌های بازار معتقدند باتوجه‌به روال سال‌های گذشته در آخرین ماه پاییز تقاضای ارز در بازار زیاد خواهد شد. به باور آنها با نزدیک‌شدن به سال نوی میلادی تقاضای تسویه شرکت‌ها وارد بازار می‌شود که این تقاضا درگذشته با افزایش تقاضای بازار در برخی مواقع زمینه‌ساز نوسانات صعودی در تهران بوده است. با این‌ حال برخی از معامله‌گران می‌گفتند که بازارساز به‌ راحتی اجازه صعود به دلار را نخواهد داد.

 تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ماندگار شود مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. از نظر آن‌ها زمانی هیجان به بازار برمی‌گردد که قیمت دلار بتواند در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد. بااین‌حال، اگر نرخ دلار مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

کد خبر 36693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =