۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
تحلیل تکنیکال "شاخص‌کل"

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل را از اینجا بخوانید.

به گزارش بیداربورس در تایم فریم هفتگی و پس از ورود شاخص به درون ابر کومو و برخورد با محدوده حمایتی (۱۹۰۰۰۰۰-۲۰۳۵۰۰۰) واحد شاهد حمایت از شاخص کل بوده‌ایم و شاخص توانسته رشدی در حدود ۷ درصد را در طی ۶ هفته گذشته تجربه نماید.

تحلیل تکنیکال "شاخص‌کل"

در تایم فریم روزانه نیز پس از رشد خوب شاخص در دو روز گذشته، شاخص توانسته مجدداً به نواحی بالای ابر کومو برسد و با توجه به شرایط اشباع خرید در اندیکاتور DT-OSC و نزدیکی RSI به محدوده اشباع خرید، به نظر می‌رسد در روزهای آتی شاهد کاهش شتاب رشد شاخص کل باشیم.

تحلیل تکنیکال "شاخص‌کل"

جمع‌بندی:

  • شاخص به نواحی بالای ابر کومو دست پیدا کرده ولی هنوز بالای این محدوده تثبیت نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اشباع فروش در برخی از اندیکاتورها شاهد کاهش شتاب رشد و اصلاح کوتاه‌مدت در شاخص کل خواهیم بود و در صورتیکه این اصلاح عمیق نشده و بالای ابر کومو تمام شود می‌توانیم اصلاح میان‌مدت را تمام‌شده تلقی کرده و برای دستیابی به نواحی بالاتر در شاخص کل امیدوار باشیم.
  • در حال حاضر اولین مقاومت شاخص کل در محدوده (۲۱۳۵۰۰۰-۲۱۵۰۰۰۰) واحد قرار داشته و محدوده حمایتی شاخص در صورت شروع اصلاح در (۲۰۴۵۰۰۰-۲۰۷۰۰۰۰) واحد قابل شناسایی می‌باشد.

سید محمدعلی خضری تحلیلگر تکنیکال شرکت سبدگردان آمیتیس

منبع: بیدار بورس
کد خبر 36949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =