پیش‌بینی بورس فردا ۱۴ آذر ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رشد ۴۴ هزار واحدی را تجربه کرد تا امروز پس از رشدهای ۱.۴ درصدی و ۱.۶ درصدی با رشد ۲.۰۸ درصدی کار را تمام کند. نمادهای بزرگ بازار فولاد، فارس، تاپیکو و فملی بیشترین تاثیر و تلاش را داشتند تا بازار امروز مثبت شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در روز جاری به رقم ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و سهم معاملات نقد بورسی نیز رقمی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان را به خود دید تا کمی ارزش معاملات در نیمه‌های آذر ماه سال جاری جانی تازه به خود بگیرد.

در جریان معاملات امروز و با استقبال خوب ادامه دار از نماد فولاد مبارکه گروه فلزات اساسی در رتبه اول قرار گرفت و خودرویی‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت. فلزات اساسی نزدیک به ۷۱۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را برای خود ثبت کردند و که این میزان با گروه خودرویی که در جایگاه دوم قرار گرفته است فاصله معنا داری دارد. خودرویی‌ها امروز حوالی ۴۸۴ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را ثبت کردند.

 اما سخنگوی وزارت خارجه در خصوص صحبت‌های کنگره آمریکا مبنی بر این موضوع که پول‌های ایران قابل دست یافت نیست عنوان کرده است که مصوبه کنگره آمریکا برای بلوکه کردن پول‌های ایران برای اینکه احیاناً جنبه عمل به خود بگیرد نیازمند رأی سنا آمریکا است. دولت آمریکا در چارچوب عملیات خودش و در ارتباط با منابع ارزی آزاد شده موظف است و باید به مسئولیت و تعهدات خودش پایبند باشد و به آن عمل کند و ما تضمین‌های لازم را گرفتیم.

 اما از سامانه یکپارچه خودرو خبر رسیده است که متقاضیانی که اسفند سال گذشته برای خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند، می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir اولویت خرید را انتخاب کنند و در مرحله ششم، ۸ خودرو از ۶ شرکت در سامانه عرضه خواهد شد. در این مرحله خودروهای چانگان CS ۳۵ پلاس، چانگان CS ۵۵ پلاس، زوتی DL۵، بستیون T۷۷، جتا VS۵ و VS۷، سوزوکی و جیلی آزکارا عرضه و زمان و نحوه ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی به زودی اعلام می‌شود.

 مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از ۱۴۰ نیروگاه بزرگ فقط ۱۶ نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت دارند به ایرنا گفت: در تهران فقط نیروگاه بعثت، نیروگاه بخاری است که از سال ۹۱ بخش مصرف مازوت آن پلمب شد. بنابراین هیچ نیروگاهی در پایتخت از مازوت استفاده نمی‌کند.

 کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه‌ها امکان استفاده از سوخت مازوت را داشته و نیروگاه‌ها در مراکز پر جمعیت از سوخت گاز و یا گازوییل استفاده می‌کنند. جبی مشهدی افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود پیش بینی ذخیره سازی سوخت زمستان این نیروگاه‌ها از قبل انجام شده و با صرفه جویی مشترکان در مصرف برق و گاز مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۴۴ هزار واحدی کار را تمام کرد تا مقاومت الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازار را از سد راه خود بر دارد.

 اما نکته‌ای در بازار وجود دارد. شاخص با رشد نمادهای بزرگ بازار شروع به حرکت کرد، در صورتی که نمادهای کوچک بازار از این جشن چند روزه در بازار سرمایه جا ماندند. در صورتی که پول در روزهای آینده در بین گروه‌ها و نمادهای مختلف چرخش داشته باشد می‌توان به بازار امیدوار بود که شاخص آهسته و پیوسته به اعداد بالاتری برسد. در غیر این صورت و با تخلیه هیجان خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین محاسبات دقیق‌تر در خصوص میزان ارزشیابی شرکت‌ها و تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه خبرها و شایعات افزایش سرمایه‌های رؤیایی برای خیلی از نمادها فروکش خواهد کرد و بازار کمی منطقی‌تر دست به خرید خواهد زد.

 در حال حاضر اندیکاتور RSI در حال نمایش ورود هیجان بیش خرید با نمودار شاخص کل است و در محدوده‌ای ۸۰ واحدی ایستاده است البته که تاریخ نشان داده است که ماندگاری این اندیکاتور در این محدوده‌ها و حتی بالاتر از آن نسبتاً زمان طولانی خواهد بود مگر اینکه اتفاق خاصی برای بازار رخ دهد.

کل

کد خبر 37053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =