۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
اقتصاد آمریکا عقب افتاد

سفارشات کارخانه ایالات‌متحده در ماه اکتبر ۳.۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس، سفارشات جدید برای کالاهای ساخت ایالات‌متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و بیشترین کاهش ماهانه در حدود سه سال و نیم اخیر را به خود اختصاص داد که به دلیل تضعیف تقاضا محدود شد و نرخ‌های بهره بالا شروع به کاهش هزینه کرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که سفارش‌ها ۲.۸ درصد کاهش یابد. سفارشات در ماه اکتبر به صورت سالانه ۰.۵ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش رویترز، بخش تولید که با جهش در هزینه‌های کالاها در سه ماهه سوم تقویت شده است، به طور فزاینده ای فشار نرخ‌های بهره بالاتر را احساس می‌کند و به نشانه‌هایی می‌افزاید که اقتصاد در سه ماهه چهارم به طور معنی داری نزولی خواهد شد. این بخش ۱۱.۱ درصد از اقتصاد را به خود اختصاص داده است.

سفارش کالاهای بادوام ۵.۴ درصد کاهش یافت و سفارشات برای تجهیزات حمل ونقل ۱۴.۷ درصد کاهش یافت. سفارشات ماشین‌آلات ۰.۳ درصد کاهش یافت. سفارشات تجهیزات الکتریکی، لوازم خانگی و قطعات ۱.۱ درصد کاهش یافت. محصولات غیر بادوام تولیدی ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرد.

صادرات کالاهای تولیدی ۱.۴ درصد کاهش یافت. موجودی کالاهای تولیدی ۰.۱ درصد افزایش یافت در حالی که سفارشات تکمیل نشده ۰.۳ درصد افزایش داشت.

کد خبر 37107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =