۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
توشیبا از بورس خداحافظی کرد

شرکت توشیبا پس از ۷۴ سال حضور در بورس توکیو، در پی یک دهه آشفتگی و رسوایی که یکی از بزرگترین برندهای ژاپن را به زیر کشید و آینده نامعلومی را پیش روی آن قرار داد، از این بازار خارج شد.

به گزارش بیداربورس، این شرکت بزرگ ژاپنی توسط گروهی از سرمایه‌گذاران که در راس آنها شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ژاپن اینداستریال پارتنرز (JIP  ) قرار دارد و همچنین شامل شرکت خدمات مالی اوریکس، شرکت نیروی چوبو الکتریک پاور و شرکت تراشه سازی Rohm است، خصوصی شده است.

این خرید ۱۴ میلیارد دلاری پس از مبارزه با سرمایه‌گذاران کنشگر خارجی که این شرکت سازنده باتری، تراشه و تجهیزات هسته‌ای و دفاعی را فلج کرد، توشیبا را نصیب ژاپنی‌ها کرد.

توشیبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت اکنون گام بزرگی به سوی آینده جدید با یک سهامدار جدید برخواهد داشت و از تداوم درک و حمایت سهامدارانش، قدردانی می‌کند.

ارزش سهام توشیبا روز سه شنبه در آخرین روز معامله خود، در ۴۹۵۰ ین بسته شد که ۰.۱ درصد نسبت به روز قبل کاهش داشت.

هر چند مشخص نیست که توشیبا تحت مالکان جدید خود، چه شکلی خواهد داشت اما انتظار می‌رود تارو شیمادا، مدیرعامل این شرکت که پس از فروش توشیبا، در سمت خود باقی می‌ماند، روی خدمات دیجیتال سودآور تمرکز کند.

حمایت شرکت JIP از شیمادا، برنامه قبلی این شرکت برای همکاری با یک صندوق دولتی را تغییر داد. برخی از فعالان صنعت می‌گویند که تجزیه توشیبا ممکن است گزینه بهتری باشد.

دولت ژاپن به دقت به نظاره تحولات توشیبا خواهد نشست. حدود ۱۰۶ هزار  نفر در این شرکت کار می‌کنند و بخشی از فعالیت‌های این شرکت برای امنیت ملی حیاتی است.

چهار مدیر اجرایی شرکت JIP  و همچنین یک نفر از سرمایه گذاران اوریکس و چوبو الکتریک به هیئت مدیره توشیبا خواهند پیوست. یک مشاور ارشد از گروه مالی سومیتومو میتسویی که وام‌دهنده اصلی توشیبا است، به تیم مدیریتی جدید ملحق خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، تغییرات و تحولات در توشیبا آغاز شده و این شرکت با شرکت Rohm برای سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در تاسیسات تولید برای تولید مشترک تراشه‌های نیرو، متحد شده است.

کد خبر 37474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =