۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
تسلا در خطر است

چشم‌انداز وال استریت در مورد تسلا به سرعت در حال تیره شدن است، به طوری که حداقل دو تحلیلگر در چند روز آینده نسبت به سازنده خودروهای الکتریکی محتاط‌تر عمل می‌کنند.

به گزارش بیداربورس، تحلیلگران اظهار کردند که برخی از خودروهای الکتریکی ساخته شده تسلا ممکن است دیگر واجد شرایط دریافت یارانه‌های دولتی در ایالات‌متحده و برخی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۴ نباشند و در زمانی که تقاضا برای این خودروها کاهش یافته است، فشار بیشتری بر درآمد این شرکت وارد می‌کند.

مت پورتیلو، تحلیلگر شرکت Tudor, Pickering, Holt & Co نوشت که از دست دادن این مشوق‌ها ممکن است خطر کاهش بیشتر قیمت‌ها را افزایش دهد اگر تسلا به تلاش برای رشد در سال آینده ادامه دهد. پورتیلو همچنین انتظار دارد که تحویل تسلا در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ به طور متوسط انتظارات تحلیلگران را از دست بدهد.

آخرین اظهارنظرهای ناخوشایند تحلیلگران به روند گسترده‌تری از دیدگاه بدتر وال استریت در مورد نتایج تسلا می‌افزاید. بر اساس داده‌های بلومبرگ، میانگین پیش بینی سود سه ماهه چهارم تحلیلگران برای شرکت اکنون بیش از ۵۵ درصد نسبت به ۱۲ ماه قبل کاهش یافته است، در حالی که انتظارات سود در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه ۴۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های بلومبرگ، تحلیلگران به طور متوسط انتظار دارند که این خودروساز به رهبری ایلان ماسک بیش از ۴۸۱ هزار خودروی برقی را در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر تحویل دهد. نتایج نشان داد که ممکن است این شرکت در فرانسه و آلمان با مشکلات مشابهی روبرو شود.

طبق گزارش بلومبرگ، میانگین قیمت خودروهای برقی جدید از سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است، با این حال مصرف کنندگان در مورد جهش بسیار محتاط هستند و اکثر آنها به قابلیت اطمینان باتری، نبود ایستگاه‌های شارژ عمومی در دسترس و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل اشاره می‌کنند.

کد خبر 37478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =