مردم ایران تجربه‌ای از خودروی باکیفیت خارجی ندارند

در سال ۱۴۰۱ در ایران ۲۲ میلیون خودرو به بازار عرضه شد. از این میان ۱۹.۷ میلیون خودرو تولید داخلی، ۲ میلیون خودرو مونتاژ و ۷۰۰ هزار خودرو وارداتی بودند. در واقع بازار خودروی ایران کاملا بسته است و مردم تجربه‌ای از خودروی باکیفیت خارجی ندارند.

به گزارش بیدار بورس، نیما نامداری، فعال حوزه خودرو، در همایش «چشم‌انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳» بیان کرد: در ایران برخلاف تمام دنیا در صنعت خودرو بیشترین شکاف میان تولید سنتی و دیجیتالی را شاهد هستیم. سال‌ها ترجیح مشتریان در خرید خودرو، برند خودروسازی بود، اما اکنون «کنترل خودرو» و «تجربه کاربری» مهم‌ترین عوامل انتخاب خودرو هستند. تجربه کاربری، سوغاتی صنعت دیجیتال برای خودروسازی است.

وی افزود: در روش‌های فروش خودرو نیز ۶۹ درصد از روش آنلاین استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از خودروهای خودران در امور تجاری رواج خواهد یافت.

نامداری گفت: پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک شرکت‌های تکنولوژی، خودرو با برند خود تولید خواهند کرد. مثلا اپل و گوگل به تولید خودرو خواهند پرداخت. در زمینه مهارت‌ها نیز مدیران خودروسازی‌های معتبر اعلام کرده‌اند که برای آنها تخصص هوش مصنوعی بیشترین اولویت را در استخدام نیرو دارد.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در ایران ۲۲ میلیون خودرو به بازار عرضه شد. از این میان ۱۹.۷ میلیون خودرو تولید داخلی، ۲ میلیون خودرو مونتاژ و ۷۰۰ هزار خودرو وارداتی بودند. در واقع بازار خودروی ایران کاملا بسته است و مردم تجربه‌ای از خودروی باکیفیت خارجی ندارند.

 

کد خبر 37628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =