هدف اول شاخص در بهار ۱۴۰۳ 
کانال ۲ میلیون و ٥٠٠ هزار واحدی

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در گام اول می‌تواند در بهار ١٤٠٣، در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار الی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی قرار بگیرد. 

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس با اشاره به تاثیر مثبت اخبار تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها روی کلیت بازار سهام، بیان کرد: متناسب با عملیاتی شدن و پیشرفت فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها، بالاخص شرکت‌های بزرگ، کلیت بازار سهام هم تحت تاثیر قرار گرفته و آثار مثبت این رویداد را می‌توان روی تابلوی معاملات هم مشاهده کرد. 

او افزود: البته آغاز موج جدید تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بازار سرمایه همزمان با برخی اتفاقات تلخی مثل جهش نرخ بهره و انتشار ۲۸۰ همت گواهی سپرده ۳۰ درصدی بود، اما به هر حال بازار سرمایه نشان داد تا حد زیادی از این اخبار تلخ عبور کرده و اگر اتفاق تازه‌ای نیفتد، این بازار می‌تواند به اخبار مثبت تجدید ارزیابی شرکت‌ها روی خوش نشان دهد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اخبار مربوط به تجدید ارزیابی خودروسازان، گفت: به صورت سنتی، وضعیت معاملات خودرویی‌ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی روند بازار سرمایه دارند و بررسی تجربیات سنوات قبل هم نشان می‌دهد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دو شرکت بزرگ خودروسازی بعنوان لیدر یازار، تاثیر مثبتی روی معاملات این شرکت‌ها و نیز کلیت بازار داشته است.

لمس کانال ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار واحدی در بهار

میرزایی در رابطه با پیش بینی وضعیت بازار در ماه‌های آینده اظهار کرد: به نظر می‌رسد روند صعودی بازار سرمایه ادامه داشته باشد و شاخص کل بورس در گام اول بتواند در بهار ١٤٠٣، در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار الی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی قرار بگیرد. 

معرفی صنایع پیشرو

وی در معرفی گروه‌های پیشرو عنوان کرد: با توجه به آنکه ریزش بازار سرمایه در ماه‌های گذشته، ریزش دسته جمعی بود؛ احتمالاً در فرایند برگشت بازار هم صنایع مختلف در رشد بازار سهیم باشند. طبیعتاً گروه‌هایی که افت بیشتری داشته از جمله نمادهای خودرویی، در برگشت هم رشد سریع‌تری داشته و بازده بیشتری نصیب سهامداران کنند.

کد خبر 37666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =