۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
شروع دیرهنگام بهار در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به کاهش نسبی تنش‌ها و چشم‌انداز رشد نرخ دلار نیما، بنظر می‌رسد که بهار دیر هنگام امسال در اردیبهشت ماه شروع شود.

فرید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس بیان کرد: بازار سرمایه برخلاف سنت هر ساله، فروردین ماه ۱۴۰۳ را چندان مثبت آغاز نکرد، افزایش ریسک‌های نظامی و ناآرامی در منطقه در کنار تشدید سیاست‌های رکودی دولت، بخصوص سرکوب نرخ دلار نیما باعث شد تا سرمایه‌گذاران بجای بورس به بازارهایی مانند دلار آزاد و طلا روی خوش نشان دهند. این درحالی بود که نرخ جهانی بسیاری از نهاده‌ها بخصوص طلا و مس در همین مدت رشد مناسبی را تجربه کرد.

کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی وضعیت آتی بازار اظهار کرد: با توجه به کاهش نسبی تنش‌ها و چشم‌انداز رشد نرخ دلار نیما، بنظر می‌رسد که بهار دیر هنگام امسال در اردیبهشت ماه شروع شود.

وی در خصوص صنایع برتر برای سرمایه‌گذاری گفت: صنایعی مانند فلزات اساسی، فولاد، پتروشیمی و پالایشی که مستقیماً  از رشد نرخ دلار نیما نفع می‌برند، می‌توانند اولین صنایعی باشند که رشد را تجربه کنند. سپس سایر صنایع مانند صنعت سیمان و سرمایه‌گذاری‌ها نیز از شرایط حال حاضر منتفع می‌شوند. بخصوص آنکه فصل مجامع بسیار نزدیک است و P/E گذشته‌نگر بازار در ابتدای اردیبهشت‌ماه در حدود ۷.۵ واحد بوده که در تاریخ مشابه و در سال‌های قبل این نسبت به ندرت کمتر از ۹ واحد بوده که نتیجتاً، نزدیک شدن به مجامع نیز می‌تواند از سایر محرک‌های جدی بازار سرمایه باشد.

کد خبر 37766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =