تاثیر انتخابات آمریکا بر بازارهای جهانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در ماه‌های پیش رو و با توجه به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا شاهد نوسان در بازارهای جهانی خواهیم بود که البته شرایط اختصاصی چین نیز در این میان و گزارش‌های اقتصادی آن به این نوسانات خواهد افزود.

حسن حسین نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر بازارهای جهانی بیان کرد: انتخابات ایالات متحده با انصراف بایدن و ورود احتمالی کاملا هریس، به مرحله جدیدی رسیده که شاید برای تغییر در نظرسنجی‌ها و پیشتازی ترامپ در روزهای گذشته و پس از ترور ناکام وی، اتفاق جدیدی را رقم بزند. 

کارشناس بازار سرمایه افزود: در روزهای گذشته با توجه به ناتوانی بایدن در جلب رای مردم آمریکا، اغلب کنشگران، ترامپ را پیروز قطعی و زودهنگام انتخابات آبان‌ماه می‌دیدند که اکنون این فرصت برای دموکرات‌ها بازیابی شده تا با فرد دیگری شانس خود را بیازمایند؛ اندیشه‌های ترامپ را در چهار سطح کلی می‌توان بررسی کرد که در حوزه روابط سیاسی به افزایش تنش‌ها با متحدان آمریکا و سختگیری با همسایگان ، در حوزه قوانین داخلی به مقررات‌زدایی و در حوزه اقتصادی کاهش مالیات را رقم خواهد زد. اما نکته مهم و سطح چهارم احتمال وضع عوارض سنگین بر واردات کالا و خدمات از چین است که می تواند جنگ تجاری این دو اقتصاد بزرگ را به ویژه در شرایط ناپایدار فعلی اقتصاد چین تعمیق بخشد.

حسین نیا در ادامه گفت: با توجه به آنچه گفته شد در ماه‌های پیش رو و با توجه به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا شاهد نوسان در بازارهای جهانی خواهیم بود که البته شرایط اختصاصی چین نیز در این میان و گزارش‌های اقتصادی آن به این نوسانات خواهد افزود.

او در رابطه با تاثیر این انتخابات بر بازار سرمایه ایران اظهار کرد: در داخل کشور ما پیشتازی ترامپ می‌تواند به نوسانات رو به بالای دلار بینجامد، ولی آنچه در بازار سرمایه ایران اهمیت پیدا خواهد کرد، استقرار دولت چهاردهم و نحوه تعامل و سیاست‌گذاری‌های جدید است؛ چرا که نگاهی به ماه‌های گذشته نشان‌دهنده اهمیت سیاست‌گذاری مالی و پولی است که عملکرد نامطلوب و اصول مغفول مانده واقعیت‌های اقتصادی، تایید کننده تخریب بالای ناکارآمدی در صورت نگاه دستوری به اقتصاد است.

کد خبر 38018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =